Dlaczego Prijezhdenie zawiesza prace nad projektami elektrycznych autobusów i samochodów
Próbując zarządzać swoimi rezerwami gotówki, anglo-amerykański start-up pojazdów elektrycznych Arrival zawiesił swoje pionierskie projekty autobusów i samochodów. Financial Times donosi, że firma, która ogłosiła, że w zeszłym miesiącu zwolniła swoją siłę roboczą o jedną trzecią, skupi się teraz na udoskonaleniu swojego samochodu dostawczego. Firma przybyła poinformowała, że UPS ma do 20 000 zamówień na pojazdy i oczekuje się, że pierwsze modele pojawią się jesienią. Mamy nadzieję, że zmniejszy to nieco presję na wyniki spółki, a także podniesie kurs jej akcji, który spadł o 90 procent od czasu wejścia na giełdę w SPAC w zeszłym roku.
Projekt autobusu elektrycznego, który rozpoczął się od „Arrival”, w rzeczywistości doprowadził do narodzin firmy i ma już mnóstwo prototypów gotowych do użycia w prawdziwym świecie. Jego samochód, który miał być sprzedawany kierowcom klientów, był w fazie prototypu, a firma zatrudniła Toma Elvidge z Ubera, aby pokierował działaniami. Artykuł Financial Times twierdzi, że obie inicjatywy są obecnie wstrzymane i prawdopodobnie zostaną wznowione, gdy tylko Przybycie zacznie przynosić pieniądze. Jednak ze względu na nadchodzącą recesję i fakt, że tak wiele kapitału wysokiego ryzyka trafiło do startupów transportowych, takich jak Uber, takie projekty mogą ucierpieć z powodu braku finansowania.
Najbardziej niefortunną częścią tego wszystkiego jest to, że ambicja The Arrival, by zrewolucjonizować transport publiczny, była naprawdę przełomowa. Autobusy są powszechnym widokiem w prawie każdym mieście i chociaż dla środowiska zawsze lepiej jest jeździć autobusem niż własnym samochodem, uczynienie ich jeszcze bardziej ekologicznymi było fantastycznym pomysłem. Nic dziwnego, że projekt publiczny został wycofany na rzecz floty pojazdów logistycznych, ale to zdecydowanie zły znak dla przyszłości transportu publicznego.