Plaga w całej Francji, głosy mitycznych potworów w mojej głowie i pisarz zamknięty we własnych koszmarach: 3 gry przygodowe z horroru, o których nie wiedziałeś
Branża gier z roku na rok rozwija się coraz bardziej. Widzimy już aktorów z Hollywood, którzy pojawiają się w grach, tak jak w Death Stranding. W The Last of Us I&II opowiedziano nam szczerą i tragiczną historię. A sceny filmowe z eksplozjami, jak w Uncharted czy GTA, są już nam znane. Przygody Geralta z Rivii czy skandynawska podróż Kratosa z synem przyciągają uwagę od pierwszych minut gry. Te postacie i gry są szalenie udane. A jeśli nie widziałeś tego wszystkiego na własne oczy, to na pewno o tym słyszałeś. Niektóre popularne gry AAA mają historyczne osiągnięcia. Na przykład Rockstarowi udało się sprzedać 11 milionów egzemplarzy w ciągu pierwszych 24 godzin. Grand Theft Auto V. The Last of Us, po przejściu ciernistej ścieżki, stał się najlepszą grą dekady, według Metacritic. Wiedźmin 3 ma więcej niż 240 nagród za najlepszą grę roku. A podróż Kratosa i Atreusa w God of War stała się najlepsze w 2018 roku rok. Ale w cieniu takich gier były projekty, które z jakiegoś powodu przeszły przez szeroką publiczność i pozostały mniej zauważalne. Ten trend jest najbardziej nieodłączny od indies, o których pisaliśmy wcześniej i gatunku Horror-Adventure. Takie gry dają wyjątkowe wrażenia i mogą sprawić, że poczujesz strach bez zwykłych krzykaczy, ale przy pomocy bardziej wyrafinowanych metod. Projekty z tej listy zasługują na uwagę i nie sposób o nich nie mówić. Redakcyjny gg opowie o 3 niedocenianych grach Horror-Adventure, które są godne Twojej uwagi.
A Plague Tale: Innocence - Ukrywając się w brudnych tunelach, wyślij stado 5000 szczurów do Inkwizycji, a następnie spal wszystko na ziemię
Platformy: XBOX, PC, PlayStation 4/5
Ocena Metacritic: 81/8,5
Deweloper: Studio Asobo
Cena na Steam: 40$
Czas minąć: 10-12 godzin
Intrygować
1349 Francja przeżywa jeden z najstraszniejszych okresów w historii Europy – epidemię dżumy, którą nazwano „czarną śmiercią”. Kraj jest otoczony przez wiecznie głodne szczury dżumy, które w ciągu kilku minut potrafią zamienić całe miasto w cmentarz. Równolegle kraj znajduje się pod kontrolą Inkwizycji, która ustanawia własne zasady i prawa. Młoda dziewczyna Amission i jej pięcioletni brat Hugo będą musieli przetrwać i wpłynąć na sytuację w tym pozornie zaklętym kręgu piekła. Ten ostatni przez całe życie był leczony z powodu nieznanej choroby i aż do pewnego krytycznego dnia prawie nigdy nie opuszczał ścian swojego pokoju i kilkakrotnie widział swoją starszą siostrę. A pośród zarazy Inkwizycja ogłasza polowanie na dzieci. Teraz siostra i brat muszą opuścić dom, nauczyć się rozumieć i ufać sobie nawzajem, dowiedzieć się, na jaką chorobę cierpi Hugo i oprzeć się hordzie szczurów i Inkwizycji, która mocno przejęła dzieci, a zwłaszcza studium choroby małego Hugo.
Proces gry
Stealth to podstawowa mechanika gry. Biorąc pod uwagę, że Amission i Hugo nie mogą otwarcie przeciwstawiać się Inkwizytorom za pomocą broni i zbroi, trzeba będzie użyć ukrycia i przebrania. Amission umiejętnie wykorzystuje procę, która jest główną bronią i może pełnić kilka funkcji. Możesz rzucać kamieniami w metalowe przedmioty, aby odwrócić uwagę strażników. Albo uderz w głowę i po cichu wyeliminuj wroga. Nie było narkotyków. Somnum pomoże uśpić wroga, aby spokojnie przejść dalej. Devorantis zmusi Inkwizytora do zdjęcia hełmu, co pomoże mu trafić celnym strzałem w głowę. Drugim typem wrogów, który podbił wówczas Francję, były szczury. Przede wszystkim chroni je przed nimi latarka, boją się oświetlonych miejsc i za wszelką cenę będą ich unikać. Tak więc tylko rzucając światło na ciemność, można iść dalej. Jeśli pochodni nie było w pobliżu, w arsenale znajduje się zapalnik, który zapali lampy i słupy, aby odpędzić agresywne stworzenia. W scenach, w których przed tobą znajduje się duża liczba szczurów i nie ma źródła światła, pomoże tu mieszanka luminosa, która zniszczy nosicieli zarazy. Istnieje wiele opcji manewru, jak przejść przez tę lub inną lokalizację. A w przerwach między bitwami będziesz musiał rozwiązywać różne zagadki, odkrywać nowe miejsca, zbierać przedmioty i budować relacje między bratem a siostrą.
swiat gry
Średniowieczna Francja jest przerażająca i obrzydliwy. Szczury z czerwonymi oczami biegają wszędzie. Wzdłuż ulic porozrzucane są góry trupów, a pozornie ciche i bezpieczne miejsca natychmiast zamieniają się w pułapkę, czy to w wyniku najazdu szczurów, czy przybycia Inkwizycji, a czasem ze wszystkiego naraz. W trakcie podróży Amission i Hugo odwiedzą luksusowe francuskie pałace, zamki, kościoły, dawno opuszczone wioski, objęte kwarantanną miasta oraz malownicze i jednocześnie straszne pola Francji, gdzie w ciemnych zakamarkach czekają na zdobycze szczury i ludzi, którzy są największe potwory tutaj otwarcie popełniają swoje okrucieństwa. Najmocniejszą stroną gry jest atmosfera. Dostając się do małej wioski zajętej przez wojska o zachodzie słońca lub będąc w ruinach, gdzie chorzy ludzie wieszani byli na drzewach, po ziemi biega tysiąc szczurów, a w Amission z jedną pochodnią Hugo pod ręką, gracz zaczyna się bać i martwić się wraz z postaciami. A przygnębiająca ścieżka dźwiękowa tylko pogarsza sytuację, dając nam w ten sposób ekscytującą i niezapomnianą podróż przez nękaną zarazą Francję.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej. Co zainspirowało twórców, a co wpłynęło na atmosferę.
Deweloperem zajęło się niewielkie francuskie studio Asobo Studio. Biuro pracowni znajduje się w Bordeaux, gdzie zachowały się tereny z okresu średniowiecza. Zespół programistów codziennie chodził po tych obszarach i badał je. Twórcy doszli do wniosku, że ulice są brudne, a pojęcie higieny radykalnie różni się od współczesności. Dlatego większość lokacji w grze wygląda na tak zaśmieconą i odrapaną. Ma na to wpływ oświetlenie, które nie zostało przetworzone. Ten styl został zaczerpnięty z obrazów Vermeera, Bruegla i Claude'a Laurensa. Obrazy Lauren mają ton z pomarańczowym i miękkim niebem, które nadają obrazowi romans i marzycielstwo. Chcieliśmy zaimplementować coś podobnego w naszej grze ”- wspomina jeden z programistów.
Podczas rozwoju dużą uwagę poświęcono szczurom. Do ich stworzenia twórcy wykorzystali swój silnik gry. Dla szczurów przydzielono całą drużynę, dzięki czemu w grze była jak najbardziej żywa.
Szczury są przede wszystkim świetnym ćwiczeniem technicznym. Jednocześnie na ekranie mamy 5000 symulowanych szczurów. Mają własną sztuczną inteligencję, własne zachowanie z umysłem. Gwarantuje to, że poruszają się naturalnie w różnych środowiskach — David Dedeine, programista Asobo.
Osobiście nie pamiętam gry, w której w epoce zarazy w ten sposób przedstawiano średniowiecze. Twórcy sprawiają, że czujesz się zniesmaczony szczurami, brudnym miastem i świtą dekadencji. Szczury są na ogół zdolne do wywoływania strachu i obrzydzenia. Kiedy znajdziesz się w tunelach, ledwo oświetlając pochodnię, a wokół ciebie widzisz setki małych czerwonych oczu, robi się naprawdę przerażająco. Jednak to wszystko sprawia, że Amission i Hugo wracają do incydentu. Ucieczka przed zarazą szczurów, prześladowaniami inkwizycji i ówczesną atmosferą Francji na długo zadomowiły się w mojej głowie.
Hellblade: Senua's Sacrifice - dziewczyna cierpi na psychozę, słyszy w głowie głosy i walczy z maniakami skandynawskiej mitologii.
Data wydania: 8 sierpnia 2017
Platformy: XBOX, PC, PlayStation 4/5, Nintendo Switch
Ocena Metacritic: 88/8,0
Deweloper: Teoria ninja
Cena na Steam: 30$
Czas minąć: 7-9 godzin
Intrygować
Senua to młoda celtycka dziewczyna, która pewnego dnia postanawia udać się do krainy zmarłych, Helheim, by wyrwać Żel swojego ukochanego Dilliona z rąk bogiń podziemi. Cechą Senui jest to, że cierpi na wiele chorób psychicznych. Największy wpływ na dziewczynę ma jej psychoza i głosy w jej głowie. Są prawie jedynymi osobami, które komunikują się z bohaterką przez całą grę. Te głosy mogą zarówno podpowiadać, jak i mylić. Chociaż są chwile, kiedy mogą po prostu gnębić dziewczynę i sprawić, by cierpiała jeszcze bardziej. Ale nie tylko jest bogata w głosy w głowie. Cierpiała na tym również jej matka, być może jest to ich rodzina. Senua również stale widzi retrospekcje związane z jej przeszłym życiem i jej rodziną. Niektóre z nich będzie musiała żyć ponownie. Ta historia kręci się wokół jednego człowieka i jego zaburzeń psychicznych, co pozwala w pełni zanurzyć się w historii i dowiedzieć się jednego. Czy Senua wraz z tajemniczymi głosami i wizjami niemal całej rodziny zdoła uratować ukochanego? Chociaż czasami zaczynasz się już zastanawiać, czy dziewczyna wymyśliła to wszystko w swojej głowie?
Proces gry
Gra jest warunkowo podzielona na dwa etapy: rozwiązywanie zagadek i bitwy z przeciwnikami. Zacznę od systemu walki, bo ta część rozgrywki jest najciekawsza. Częściej będą „północni” (Northmen), którzy dzielą się na kilka typów. Wojownik z mieczem, obrońca z tarczą, wartownik z toporem i upiór. Ten ostatni ma dwa topory, może nimi rzucać, a także przechodzi w cień i na chwilę przestaje być podatny na ataki. Aby z nimi walczyć, Senua ma tylko miecz, który może atakować i blokować ataki, oraz „koncentrację”, która może zamrozić czas. Zagadki pomogą ci odpocząć od bitew, większość z nich nie jest trudna, a szczerze mówiąc, niektóre są tak nudne, jak to tylko możliwe, ale mimo to po nich będziesz kontynuował historię, walki z „północnymi” lub walki z bossami. Powinny być odnotowane osobno. Każdy boss ma unikalny design i umiejętności. Jak ci się podoba stworzenie, które gnije i ukrywa się w ciemności i chroni Gela, albo boga iluzji, hybrydę człowieka i kruka? W Hellblade większość bitew jest epicka, brutalna i brutalna, o czym pamięta się na długo. Cechą rozgrywki jest również ciemna zgnilizna, która obejmuje całe ciało Senui. Zgnilizna rozprzestrzenia się po ciele bohaterki aż do ostatniej bitwy i symbolizuje psychozę dziewczyny, pochłaniając ją coraz bardziej z każdą godziną.
swiat gry
Ile pamiętasz gier, których wydarzenia rozgrywają się w mitologii skandynawskiej? Najbardziej udanym przykładem jest God Of War 2018, trudniej go później zapamiętać. Mitologia nordycka nie jest tak popularna jak mitologia grecka, co oznacza, że każda nowa gra w tym stylu będzie oferować coś nowego. I tak się stało, gdy Senua udała się do królestwa umarłych nie do Hadesu, ale do Gelu. Ten skandynawski świat jest przerażający i okrutny, mało tu jest atrakcyjnie. Przerażające jaskinie, w których nie wiesz, czego się spodziewać. Jezioro krwi, w którym dziesiątki mieszkańców północy polują na bohaterkę. Ciemne lasy, w których wraz ze wspomnieniami z przeszłości nawinął się kruk z ostrzami. Nie będzie Odyna, Thora, Lokiego. W tej psychologicznej i szalonej podróży będą najstraszliwsi bogowie, którzy nie słyszeli o miłosierdziu i ludzkości. Hellblade umiejętnie bawi się kolorami. Tylko Senua spaceruje po plaży, gdzie świeci słońce, a za chwilę zaczyna padać. Tutaj gracz już eksploruje jasny skandynawski las, gdyż po 5 minutach nad lasem wiszą chmury, pada deszcz, a zbliża się bitwa z bossem. A taki kontrast od żółtego do niebieskiego jest tu prawie wszędzie. Nie masz czasu na przyzwyczajenie się do jednej rzeczy, a to trzyma pęd. A akompaniament audio jest wykonany w najlepszy dla mitologii skandynawskiej sposób: energetyczny, napędowy, a czasem ciężki. Dodajemy głosy, które brzmią na każdym kroku i dzięki temu uzyskujemy atmosferę, którą trudno zapomnieć.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej. Jak powstała gra
Deweloperem zajęło się wówczas niewielkie studio Ninja Theory, które stworzyło grę na własny koszt. Studio przywiązywało dużą wagę do badania mitologii skandynawskiej i jej postaci. Deweloperzy stale odwiedzali tematyczne muzea i miejsca, dzieląc się między sobą wrażeniami. Pomogło to w stworzeniu pierwszej grafiki koncepcyjnej i wyznaczeniu ścieżki rozwoju. Świat gry zaczął być tworzony bez odniesienia do rozgrywki. Pozwoliło to artystom nie polegać na drugiej części zespołu, ale od razu zacząć tworzyć niepowtarzalny skandynawski świat.
Zespół miał ambicje zobrazowania psychozy bohaterki, nie opierając się na mediach, ale na prowadzeniu własnych badań. Twórcy konsultowali się z neurobiologami, a także z osobami cierpiącymi na psychozy. Większość odcinków przedstawiających zaburzenia psychiczne Senui jest dokładnie tym, czego ludzie cierpiący na podobne choroby doświadczają w prawdziwym życiu. W celu realistycznego zarejestrowania głosów brzmiących w głowie dziewczynki zastosowano technikę dźwięku binauralnego. Nagrywanie binauralne to metoda przechwytywania dźwięku poprzez umieszczenie dwóch mikrofonów w taki sposób, aby słyszeli dźwięk tak samo jak człowiek. W tym celu zespół używa mikrofonu, który naśladuje ludzką głowę.
W naszej grze pozwoliło nam to symulować głosy w naszej głowie, zjawisko, z którym Senua bardzo często spotyka się w naszej grze. Dlatego zamierzaliśmy nagrać całą sekwencję audio tą metodą. Załóż słuchawki, aby usłyszeć binauralny dźwięk 3D – Tamim Antoniades, Game Developer.
Kiedy kupiłem tę grę na wyprzedaży za 5 USD, nie spodziewałem się po niej wiele. Ale szczerze mówiąc, dla mnie okazało się to wyjątkowym i niepowtarzalnym doświadczeniem w grach. Od pierwszych minut słyszenia tych głosów i uświadomienia sobie, że Senua cierpi na chorobę psychiczną, chcesz dotrzeć do końca i dowiedzieć się, co będzie dalej. Czasami gra była zbyt brzydka ze scenami przypominającymi horror lub thriller psychologiczny. Czasami niektóre epizody nawet łaskotały mnie na nerwy i powodowały panikę i strach. Ale zawsze lubiłem walkę w grze. Zwłaszcza bitwa nad jeziorem krwi. Polecam również grać w grę wyłącznie ze słuchawkami, aby całkowicie zanurzyć się w tym skandynawskim świecie.
Alan Wake Remastered - pisarz chciał odpocząć na łonie natury, ale musiał walczyć z nieziemskimi stworzeniami za pomocą latarki
Data wydania: 4 października 2021
Platformy: XBOX, PC, PlayStation 4/5, Nintendo Switch
Ocena Metacritic: 83/8,0
Deweloper: Zaradzić
Cena w EGS: 30$
Czas minąć: 9-14 godzin
Intrygować
Pisarz Alan Wake jedzie z żoną Alice do spokojnego amerykańskiego miasteczka Bright Falls (Bright Falls). Celem wyjazdu jest pokonanie blokady twórczej Alana i próba napisania kolejnej książki. Para osiedla się w domu na małej wyspie Cauldron. Ale tego samego wieczoru żona Alana znika, a bohater budzi się w samochodzie na poboczu i nie może nic zrozumieć. Alan próbuje dostać się do miasta i kogoś znaleźć, ale najpierw spotka niezrozumiałe czarne stworzenia, które przypominają ludzi i są wyraźnie nieprzyjazne. Po przeżyciu „gościnności” gości Wake odnajduje szeryfa Bright Fallsa, który po jego historii bierze pisarza za szaleńca. Jedynym, który w ogóle próbuje pomóc zrozumieć, co dzieje się w tym mieście, jest najlepszy przyjaciel i agent pisarza Bari. W swojej podróży, aby odnaleźć swoją żonę, Alan wraz z Bari i innymi napotkanymi postaciami będzie musiał dowiedzieć się, co wisi nad Bright Falls i dlaczego po zachodzie słońca miasto zamienia się w horror. Równolegle Alan znajdzie straszne rękopisy rozrzucone po całej dzielnicy i podobne do jego własnych, a najgorsze jest to, że rękopisy zaczynają się aktywnie sprawdzać, a pisarz traci zdrowie psychiczne i pogrąża się w ciemności.
Proces gry
Opowieść podzielona jest na odcinki, z których każdy zaczyna się w ciągu dnia, ale wkrótce zapada noc i tu zaczyna się zabawa. Alan ma określony cel w każdym odcinku: dostać się lub uciec skądś, znaleźć postać i po prostu przeżyć jeszcze jedną noc w poszukiwaniu Alice. Ale wykonując te zadania, Wake napotka kilka problemów. Po pierwsze, są to ludzie schwytani przez ciemność, Alan nazywa ich „Uprowadzonymi” (Uprowadzonymi). Są też stada wron i obiektów lecących bezpośrednio na Alana. Do walki z nimi w arsenale jest rewolwer, strzelba, granat błyskowy, latarka pirotechniczna, pistolet na flary i latarka. Ta ostatnia jest kluczową cechą. Przed zniszczeniem teikena muszą zostać oślepione latarką, a następnie zaatakowane. Ta technika działa z wronami i przedmiotami. Tylko do tego trzeba podejść kompetentnie, bo latarka potrzebuje baterii. Nie powiedziałbym, że podczas przejazdu będzie duży brak amunicji i baterii, ale i tak lepiej próbować prowadzić ogień celowany. Sytuację upraszczają momenty, w których można prowadzić samochód. Dzięki reflektorom możesz wyrządzić szkody w podróży i nie martwić się. W grze pojawiają się również walki z bossami. Nie wszystkie z nich są wyjątkowe, ale wciąż są ogromne stada wron, a nawet toczy się bitwa z buldożerem.
swiat gry
Bright Falls wykonywane jest w najlepszych tradycjach przytulnych amerykańskich miast. Autentyczne kawiarnie i stacje benzynowe, drewniane domy, las i jezioro oraz zamiłowanie miejscowych do polowań na zwierzęta. Alan będzie musiał ominąć prawie całe miasto. Place budowy, policja, szpital psychiatryczny, centrum miasta, elektrownia wodna, mosty, las, kopalnia, zajezdnia kolejowa i to nie jest cała lista. Pod osłoną nocy wszystkie te lokacje stają się przerażające i sprawiają, że chcesz je jak najszybciej opuścić. Zjawiska paranormalne są również rozproszone wszędzie, dodatkowo zwiększając strach. Wydarzenia i miejsca zmieniają się jedno po drugim, chcę iść dalej i dalej. A kiedy historia się kończy, robi się naprawdę smutno, bo chcesz wrócić do Bright Falls. Sytuację ratują dwa dodatki fabularne The Signal i The Writer, które zmuszą cię do pozostania w grze jeszcze przez kilka godzin. Świat Alana Wake okazał się przerażający i tajemniczy. Z jednej strony to wszystko jest przerażające, a z drugiej strony tajemnice, które uchwyciły to przytulne miejsce, nie pozwalają graczowi odejść aż do samych napisów. Choć grze udaje się oddać w miejsca wesołe emocje, które rozmywają całą tę złowrogą atmosferę i pozwalają się zrelaksować. Gra nie ma żadnych problemów ze ścieżką dźwiękową. Do każdej sytuacji nagrano odpowiedni akompaniament dźwiękowy, co dodatkowo potęguje emocje. Do gry stworzyli nawet prequelowy serial „Bright Falls”, który opowiada o dziennikarzu Drake, który przybył do Bright Falls, aby przeprowadzić wywiad do swojego nowego artykułu.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej. Jak powstała gra.
Gra została stworzona przez fińskie studio Remedy, znane z takich gier jak Control, Quantum Break czy Max Payne. Na początku chcieli stworzyć grę z otwartym światem. Rozgrywka miała przypominać survival-horror, w którym w dzień gracz zbiera zapasy, a nocą broni się przed stworami. Według dyrektora kreatywnego studia Sama Lake w wywiadzie dla ARS podejście to stwarzało trudności podczas opracowywania, a koncepcja musiała zostać zmieniona. W pewnym momencie historia powinna pokazać ogólnie wulkan, co doprowadziło do ewakuacji miasta i pozostawiło Alana samego z siłami nadprzyrodzonymi. Zajęło zespołowi kilka lat, aby ostatecznie zdecydować, jaka powinna wyglądać ich gra.
Alan Waco był pod wpływem wielu filmów, książek i programów. Twórcy inspirowali się przede wszystkim pisarzem Stephenem Kingiem. Ponadto niektóre sceny przypominały filmową adaptację powieści Kinga Lśnienie i jego powieści Christina. King zgodził się wykorzystać swoją kreatywność w grze. Z wdzięczności Remedy wysłał pisarzowi kopię gry, ale Steven nigdy w nią nie grał, ponieważ nie miał konsoli do gier. Ale nie tylko jeden król wpłynął na Alana. Horror Alfreda Hitchcocka Ptaki zainspirował deweloperów do stworzenia stada kruków. A Bright Falls, dokąd latali, czerpali inspirację z serialu telewizyjnego Twin Peaks z początku lat 90. Chociaż twórcy przejechali również ponad 3000 kilometrów przez Amerykę, aby stworzyć miasto, które widzimy w grze.
Chcieliśmy wykorzystać to, co ludzie dobrze znają i stworzyć coś nowego i unikalnego w branży gier, ale wciąż znanego w innych dziedzinach sztuki - Remedy Dev Team.
Kiedy dopiero zacząłem grać w tę grę, nawet nie pomyślałem, żeby zobaczyć, jaki to był horror. Dostałem kowboja, to były wspaniałe czasy i potrzebowałem gry, która oderwałaby od tego wszystko. Ale po pierwszym odcinku nie mogłem oderwać się od incydentu w tajemniczym Bright Falls. I w zaledwie 3 dni przeszedłem całą grę i dwa dodatki. Alan Wake będzie doskonałym wyborem dla tych graczy, którzy po prostu chcą spróbować gatunku Horror-Adventure. Przygoda pisarza Alana zapewni ciekawą fabułę, dobrą rozgrywkę i atmosferę grozy, która nie opiera się na sztampowych krzykaczach czy antagonistach, którzy chcą nauczyć ludzi kochać życie.
Jaka jest przyszłość tych serii gier?
Pomimo tego, że to trio nie miało wystarczającej liczby gwiazd z nieba i nie cieszyło się zbytnią uwagą, udało im się ugruntować i teraz wszystkie 3 studia aktywnie pracują nad sequelem. Asobo Studio jest na końcowym etapie opracowywania bezpośredniej kontynuacji A Plague Tale, o podtytule Requiem. Od wydarzeń z Innocence w świecie gry minęło sześć miesięcy. Amission i Hugo podróżują na południe w poszukiwaniu nowego i spokojnego życia. Ale przygoda znów ogarnęła siostrę i brata. Choroba Hugo się pogorszyła i Amission musi udać się z nim na tajną wyspę, gdzie może być klucz do leczenia jego młodszego brata. Świat staje się coraz bardziej okrutny, oszpecony, a szczurów tylko rośnie. Wraz z tym wzrosła broń, narzędzia, magia i odmiany niszczenia wroga. Wydanie Opowieść o zarazie: Requiem zaplanowane na 18 października na XBOX Series X, PlayStation 5 i PC.
Po premierze Hellblade: Senua's Sacrifice Ninja Theory została kupiona przez Microsoft. A teraz zespół programistów nie musi wydawać ostatnich centów z portfela na aktorstwo głosowe lub nagrywanie ruchu. Pod skrzydłami Microsoftu procesy powinny przyspieszać i stawać się coraz lepsze. Sequel Hellblade nosi tytuł Senua's Saga: Hellblade II. Nie ma jeszcze szczegółów fabuły, wiadomo tylko, że gra się na nich skupi szamanizm, a wydarzenia będą miały miejsce na Islandii. Zbadanie teorii ninja czterdzieści lokalizacji na Islandii aby je zeskanować i przenieść do silnika gry. Zespół nie pozwolił nawet projektantom poziomów na wymyślanie nowych ścieżek lub struktur w lokalizacjach. Jeden z deweloperów, Tamim Antoniades, powiedział, że celem Hellblade 2 jest stworzenie bardziej wiarygodnego i wyrafinowanego doświadczenia. Według Tamima, Senua's Saga sprawi, że pierwsze Hellblade będzie się wydawać grą niezależną. Nie jest jeszcze znana data premiery, ale gra powinna pojawić się na PC i XBOX Series X|S.
Remedy wciąż nie spłaciło kosztów rozwoju Alan Wake Remaster i pomimo wszystkich trudności, jakie ma studio, z ufnością pracuje nad kontynuacją historii Alana Wake. Dyrektor kreatywny Remedy Sam Lake (Sam Lake) powiedział, że wraz z rozwojem Alana Wake 2 wszystko jest w porządku. Zespół jest poważnie zaangażowany w produkcję, ma dużo materiału, a krótki odcinek gry jest nawet grywalny. Studio nie jest jednak jeszcze gotowe, by ujawnić więcej szczegółów. Alan Wake 2 został zaprezentowany na The Game Awards w grudniu ubiegłego roku, ale jeszcze nie otrzymał krótkiej historii. Wszystko, co mamy: zwiastun gry i trochę grafiki koncepcyjnej. Premiera gry zaplanowana jest na 2023 rok.
Jeśli od dawna szukałeś czegoś do grania, te 3 gry z pewnością przypadną Ci do gustu. Podczas tworzenia nie mieli ogromnego budżetu i firmy reklamowej, ale programiści dołożyli wszelkich starań, aby stworzyć wysokiej jakości projekty, o których z czasem chcę wspomnieć. Podczas gdy studia pracują nad sequelami, jest świetna okazja do zapoznania się z tymi światami gier. I będziemy dalej szukać dobrych gier, żeby później o nich porozmawiać.