Globalny rynek gadżetów wearable skurczył się w ciągu roku o 6,9% - Apple prowadzi z 25% udziałem

Autor: Maksim Panasovskiy | 20.09.2022, 14:21

Apple nadal jest liderem globalnego rynku elektroniki, ale w drugim kwartale 2022 roku jego udział spadł zarówno w porównaniu z pierwszym kwartałem, jak i tym samym okresem w 2021 roku.

Co jest znane

Firma analityczna IDC opublikowała raport z badań rynku elektroniki użytkowej (wearable electronics) za okres od kwietnia do czerwca włącznie. Apple jest zdecydowanie na czele z 25% udziałem. To o 6% mniej niż na początku 2022 roku i o 3% mniej niż w drugim kwartale 2021 roku.

Oprócz Apple, w pierwszej piątce producentów znajdują się południowokoreański Samsung, chińskie Xiaomi i Huawei oraz indyjski Imagine Marketing. Wszystkie pozostałe firmy mają łączny udział na poziomie 43%. W ciągu roku rynek gadżetów wearable zmalał o 6,9%. Łączna sprzedaż wyniosła 107,4 mln sztuk.

IDC przewiduje, że w 2022 roku sprzedanych zostanie 535,5 mln urządzeń wearable. Liczba ta kształtuje się na poziomie roku 2021. Jednocześnie analitycy spodziewają się, że w 2023 roku nastąpi wzrost popytu. W szczególności w przypadku inteligentnych zegarków i w pełni bezprzewodowych słuchawek.

Źródło: IDC