Lotnicza cysterna Boeing KC-46 Pegasus może już zatankować w locie każdy samolot z wyjątkiem legendarnego A-10 Thunderbolt II
Amerykańskie Siły Powietrzne ogłosiły, że powietrzna cysterna FC-46 Pegasus firmy Boeing może już tankować w locie każdy, ale tylko jeden model samolotu.
Co wiadomo
Generał Mike Minihan, szef Air Mobility Command, powiedział na konferencji Air Space Cyber, że Boeing KC-46 Pegasus może być użyty do tankowania dowolnego samolotu w locie. Dzięki temu cysterny mogłyby być wykorzystywane w różnych częściach świata.
Później jednak dowództwo musiało wyjaśnić, że jest jeden samolot, który nadal nie obsługuje tankowania z powietrza. Jest to legendarny samolot szturmowy A-10 Thunderbolt II, nazwany przez Fairchild Republic pseudonimem Warthog.
Problemem jest sztywność wysięgnika do tankowania. Zajmują się nim amerykańskie siły powietrzne, ale od trzech lat nie są w stanie nic zrobić. Przypomnijmy, że Boeing otrzymał 55,5 mln dolarów na dopracowanie wysięgnika w 2019 roku. Prace wciąż trwają.
Również ta firma zapowiedziała możliwość międzynarodowego rozmieszczenia KC-46 Pegasus. Samolot zademonstrował to późnym latem. Trzy tankowce były w stanie zatankować myśliwce F-15E Strike Eagle w ramach testu w Katarze.
Ponadto, system komunikacji Military Data Network na KC-46 został pomyślnie wdrożony po raz pierwszy w Katarze. Dzięki temu Pegaz mógł działać jako utwardzony hub, który łączy centrum operacji powietrznych z innymi samolotami na niebie, zwiększając świadomość sytuacyjną na polu walki.
Źródło: Defense News
Obraz: Defense News, VDI Nachrichten, Stern