Umowa na dużą skalę: Fandom ogłasza przejęcie Metacritic, GameSpot, Comic Vine i innych marek rozrywkowych

Autor: Vladislav Nuzhnov | 03.10.2022, 17:14

Na oficjalnej stronie portalu wiki Fandom ogłosił przejęcie marek rozrywkowych i gamingowych należących wcześniej do Red Ventures. Obejmuje to takie marki jak: Metacritic, GameSpot, TV Guide i innych. Kwota transakcji nie została ogłoszona.

Co jeszcze wiadomo

Po transakcji Fandom będzie zajmował teraz 14 miejsce wśród stron wspierających reklamy w Stanach Zjednoczonych. Firma podała także:

"Ta umowa będzie nadal rozszerzać globalną platformę fanów Fandom, aby lepiej służyć fanom rozrywki i gier oraz partnerom. Nowa połączona platforma będzie napędzać zaangażowanie na każdym etapie podróży konsumenta - linki, społeczność, trendy, oceny, recenzje, wiadomości i handel. Wraz z dodaniem tych platform gier, filmów i telewizji, Fandom rozszerzy swoje programy 360 dla partnerów reklamowych - w tym wydawców gier, studiów i serwisów streamingowych oraz wzmocni dane i spostrzeżenia w FanDNA, autorskiej platformie danych Fandom. Ponadto, umowa posunie naprzód partnerstwo i wysiłki komercyjne Fandomu, w tym przyspieszy przychody z Fanatical, jego biznesu komercyjnego związanego z grami."

Lista marek, które obecnie należą do Fandomu:

  • GameSpot - wiadomości o grach, recenzje i artykuły
  • Metacritic - oceny gier, filmów i seriali od dziennikarzy i użytkowników
  • TV Guide - wiadomości ze świata telewizji
  • GameFAQs - strona, na której gracze konsultują się w sprawie przejścia gier
  • Giant Bomb - wiadomości o grach, recenzje i artykuły
  • Cord Cutters - wszystko o serwisach streamingowych
  • Comic Vine - strona o komiksach i nowościach ze świata komiksu

Dla tych, którzy nie wiedzą

Fandom to największa na świecie platforma dla fanów. Fandom to źródło #1 szczegółowych informacji o popkulturze, grach, telewizji i filmach. Nie jest to pierwsze globalne przejęcie firmy. W 2018 roku Fandom przejął ScreenJunkies, w 2019 Curse Media, a w 2021 Fanatical, wiodącego sprzedawcę gier wideo. Według firmy, dzięki temu przejęciu Fandom będzie kontynuował swoją pozycję lidera jako światowa platforma fanowska #1 działająca na styku kultury i handlu.

Źródło: fandom