100 najdroższych marek jest już wartych ponad 3 biliony dolarów - na czele z Apple, Microsoftem, Amazonem, Google i Samsungiem

Autor: Maksim Panasovskiy | 05.11.2022, 20:07

Agencja konsultingowa Interbrand opublikowała listę 100 najdroższych marek na świecie w 2022 roku. Cztery amerykańskie firmy są w pierwszej piątce, a dwóch producentów z pięciu prowadzi na rynku smartfonów.

Co jest znane

Apple stało się najdroższą marką. Jego wartość wzrosła w ciągu roku o 18% i jest obecnie warta 482,215 mld dolarów. Wartość Microsoftu wzrosła jednorazowo o 32% w porównaniu z rokiem 2021, ale firma jest na drugim miejscu z ceną 278,288 mld dolarów.

W pierwszej trójce znajduje się Amazon, który wzrósł o 10% i jest wyceniany na 274,819 mld dolarów, podczas gdy marka Google jest warta 251,751 mld dolarów, a Samsung jest wart 87,689 mld dolarów, czyli około pięć razy taniej niż Apple. W pierwszej dziesiątce znajdują się Toyota (59,757 mld USD), Coca-Cola (57,535 mld USD), Mercedes-Bez (56,103 mld USD), Disney (50,325 mld USD) i Nike (50,289 mld USD).

Na 12 miejscu jest Tesla, 600 mln dolarów za marką McDonald's. PayPal, również związany z Elonem Muskiem, jest na 38. pozycji. Marka jest warta 17,058 mld dolarów, ale Twitter nie ma miejsca w pierwszej setce, w przeciwieństwie do Facebooka, YouTube'a i Instagrama. Należy również zauważyć, że po raz pierwszy łączna wartość stu najdroższych marek przekracza 3 biliony dolarów.

Źródło: Interbrand