Kryptowaluty i NFT zostały zbanowane na serwerach GTA Online
Pod koniec zeszłego tygodnia Take-Two zaktualizowało swoją "politykę egzekwowania", gdzie dodano garść nudnych prawnych rzeczy, a sprzedaż NFT w grze została stłumiona.
Co wiadomo
Pomimo tego, że sam Rockstar nigdy nie zrobił czegoś takiego, serwery GTA Online, gdzie można zanurzyć się w symulacji życia z własną pracą/przyjaciółmi, stały się gorącym miejscem sprzedaży wszelkiego rodzaju rzeczy, od licencjonowanej muzyki po loot boxy i "gwiazdom rocka" wyraźnie się to nie podoba.
W aktualizacji napisano, że "zmiany nie wpłyną na istnienie samych serwerów firm trzecich", ponieważ są one rozszerzeniem bogatego zestawu doświadczeń, które stworzyła społeczność Grand Theft Auto. Ale bezpośrednio dotkną one wirtualnych walut, loot boxów, sponsoringu, kryptowalut i NFT, wprowadzając nowe zasady dla modów PC dla jednego gracza w całej grze i na wszystkich platformach:
"W związku z tym polityka egzekwowania prawa przez Take-Two będzie dostosowana do naszej obecnej polityki dotyczącej modyfikacji gier PC dla jednego gracza, przy czym działania egzekwujące będą miały priorytet: (i) niewłaściwego wykorzystania znaków towarowych Rockstar Games lub własności intelektualnej gry (IP); (ii) importu lub niewłaściwego wykorzystania innej własności intelektualnej w projekcie, w tym innej własności intelektualnej Rockstar, prawdziwych marek, postaci, znaków towarowych lub muzyki; (iii) komercyjne wykorzystanie, w tym sprzedaż loot boxów za prawdziwą walutę lub jej ekwiwalent w grze, sprzedaż wirtualnych walut, generowanie przychodów poprzez sponsoring korporacyjny lub integrację w grze, lub wykorzystanie kryptowalut lub aktywów kryptowalutowych (np. "NFT"); (iv) tworzenie nowych gier, historii, misji lub map; lub (v) ingerencja w nasze oficjalne usługi wieloosobowe lub online, w tym Grand Theft Auto Online i Red Dead Online."
Mniej więcej.
Źródło: Kotaku