Rynek tabletów wzrósł o 20%, dzięki Apple, ale pod koniec 2022 roku znów będzie spadał

Autor: Maksim Panasovskiy | 22.11.2022, 14:48

DigiTimes Asia opublikował raport dotyczący rynku tabletów w trzecim kwartale 2022 roku.

Co jest znane

Od lipca do września włącznie globalne wysyłki tabletów osiągnęły 38,4 mln sztuk, co oznacza wzrost o 20% rok do roku. W ten sposób obie firmy kontrolują 60% rynku. Jak można się domyślić, są to Apple i Samsung. W pierwszej piątce znalazły się Amazon, Lenovo i Huawei. Łączny udział pięciu producentów wynosi 80%.

Apple udało się zwiększyć swój udział do 38,2%. Samsung kontroluje około 22%. Południowokoreańskiemu gigantowi pomogła linia tabletów Galaxy A. Amazon wyprzedza Lenovo o 1% dzięki popularności modeli z wyświetlaczami 8" i 10".

Przewiduje się, że w czwartym kwartale 2022 roku Apple zwiększy dostawy tabletów o 7% w porównaniu z trzecim kwartałem ze względu na zwiększony popyt na iPada następnej generacji. Kryzys, inflacja i rosnące stopy procentowe sprawią jednak, że łączne wysyłki tabletów spadną o 9% rok do roku (lipiec-wrzesień).

Źródło: DigiTimes Asia

Obraz: The Verge