Tesla Model Y traci 18% zasięgu na mrozie, ale jest jednym z najlepszych w USA
Firma Recurrent przeprowadziła badania mające na celu ustalenie, jaki procent zasięgu tracą samochody elektryczne przy lekkim mrozie.
Co wiadomo
Recurrent dostarcza usługi monitorowania stanu baterii w pojazdach elektrycznych. Firma posiada bazę klientów liczącą ponad 10 000 zmotoryzowanych. Badaniem objęto co najmniej 7000 samochodów w Stanach Zjednoczonych.
Na potrzeby swojej pracy firma Recurrent przeanalizowała dane dotyczące 13 modeli. W dwóch przypadkach podano jednak szacunki, które najprawdopodobniej nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Konkretnie, Audi e-tron i Jaguar I-Pace tracą odpowiednio 8% i 3% zasięgu przy -7 stopniach Celsjusza. Czy wierzymy w to?
Trzeci na tej liście samochód elektryczny niemieckiego Volkswagena to ID.4. Według Recurrent auto traci prawie jedną trzecią swojego zasięgu (30%). Warto zwrócić uwagę, że amerykański Volkswagen ID.4 pozostaje bez pompy ciepła. Straty Forda Mustanga Mach-E i Chevy Bolta wynoszą odpowiednio 24% i 32%.
Wyciągając z nawiasu Audi e-tron i Jaguara I-Pace, najlepiej wypadają Tesla Model X (19%) i Model Y (18%). Tesla Model S i Model 3 Long Range (75kWh) mają odpowiednio 22% i 25% straty w zapasie mocy.
Źródło: Electrek