Elden Ring jest najpopularniejszą grą, gry wideo przyniosły 184,4 miliarda dolarów, a fizyczne kopie nie są tak popularne. Gameindustry.biz o 2022 roku w branży gier komputerowych

Autor: Vladislav Nuzhnov | 21.12.2022, 09:25

To był bardzo pracowity rok w branży gier wideo i nie tylko. Wszyscy teraz aktywnie podsumowują wyniki, a Gameindustry.biz przygotował infografikę, która zbiera najciekawsze osiągnięcia w świecie gier na rok 2022.

Co jeszcze wiadomo

Rozpoczynając dyskusję od zysków w branży, mamy następujące dane:

  • Rynek gier wideo spadł w ciągu roku o 4,3%, ale wygenerował 184,4 mld dolarów przychodu.
  • Rynek gier mobilnych spadł o 6,2%, ale przyniósł 92,2 mld dolarów.
  • Rynek konsol spadł o 4,2%, ale przyniósł 51,8 mld dolarów.
  • Gry przeglądarkowe na PC straciły 16,7%, a i tak udało się zarobić 2,3 mld dolarów.
  • Ale cały rynek gier na PC wzrósł o 1,8% i przyniósł 38,2 mld dolarów.

Porównując fizyczne i cyfrowe kopie gier, tylko 2% graczy PC preferuje płyty. Na konsolach odsetek ten jest nieco wyższy - 28%. Fizyczne kopie przyniosły wydawcom 10,7 mld dolarów, a wersje cyfrowe aż 173,8 mld, czyli ponad 10 razy więcej.

Teraz dla najlepiej sprzedających się fizycznych kopii gier w Wielkiej Brytanii, Japonii i USA. Wyniki są następujące:

UK:

  • FIFA 23
  • Call of Duty: Modern Warfare II
  • Pokemon Legends: Arceus
  • Horyzont Zakazany Zachód
  • Pokemon Scarlet i Violet

Japonia:

  • Splatoon 3
  • Pokemon Scarlet i Violet
  • Pokemon Legends: Arceus
  • Kirby i Zapomniana Kraina
  • Nintendo Switch Sport

STANY ZJEDNOCZONE:

  • Call of Duty: Modern Warfare II
  • Pierścień Eldena
  • Madden NFL 23
  • Lego Star Wars: Saga o Skywalkerach
  • God of War: Ragnarok

Najlepszą grą na Metacritic krytycy uznali Elden Ring - 96 punktów na 100, a najgorszą - Postal 4. Tylko 30 punktów.

Elden Ring to gra, o której najwięcej pisano w mediach (63,642 tys. publikacji), a następnie Fortnite, Genshin Impact i Call of Duty: Modern Warfare II. Jeśli chodzi o firmy, to najwięcej mówiło się o Nintendo, Microsofcie i Sony.

Trochę więcej statystyk:

Ogólny wynik rozgrywki mobilnej:

Zwiastuny, które były najczęściej oglądane:

Najczęściej omawiane gry na Twitterze:

Rok 2022 był dla wszystkich niezapomniany. Mamy nadzieję, że w 2023 roku wreszcie nastaną spokojne czasy, w których będziemy mogli cieszyć się grami i nie tylko.

Źródło: gamesindustry