YouTube pokaże niedzielne mecze NFL - Google kupuje pakiet Sunday Ticket za 14 mld dolarów
Google nabyło prawa do transmisji niedzielnych meczów National Football League (NFL) i będzie je streamować w serwisie YouTube.
Co wiadomo
O pakiet Sunday Ticket walczyły cztery firmy: Google, Amazon, Apple i Disney. Apple i Disney niedawno odpadły z wyścigu, a teraz ujawniono, że Google będzie oficjalnym nadawcą od sezonu 2023.
Pakiet Sunday Ticket pozwala na streaming niedzielnych meczów, które nie są w programach FOX i CBS. Google będzie pokazywać gry na kanałach YouTube TV i YouTube Primetime Channels.
Wartość umowy nie została oficjalnie ogłoszona, ale The Wall Street Journal podaje, że chodzi o 2 miliardy dolarów rocznie, a sam kontrakt opiewa na siedem sezonów. To o 500 milionów dolarów więcej niż płaci DirecTV, która jest oficjalnym nadawcą od 1994 roku.
Google nie spieszy się z ujawnieniem kosztów abonamentu. Żeby było jasne, DirecTV oferuje niedzielne mecze w sezonie 2022 od 294 dolarów. Mając 1,5-2 mln abonentów, firma od kilku lat traci pieniądze.
Źródło: Engadget