Phil Spencer twierdzi, że rok 2022 był zbyt łatwy pod względem gier i obiecuje poprawę w 2023 roku
W 2021 roku Microsoft wydał kilka bardzo dobrych projektów: Forza Horzion 5, Halo Infinite, Age of Empires IV oraz Psychonauts 2, za które otrzymało nawet tytuł Wydawcy Roku od Metacritic. Rok 2022 początkowo nie był planowany jako tak pracowity - spośród większych projektów Starfield i Redfall zostały przesunięte na 2023 rok. Dlatego Microsoft skupił się na wspieraniu mniejszych projektów, takich jak Grounded, Pentiment czy As Dusk Falls.
Oczywiście użytkownicy nie byli z tego powodu zbyt zadowoleni, zwłaszcza na tle PlayStation, które otrzymało God of War: Ragnarok, Horizon Forbidden West oraz mniejsze tytuły Sifu i Stray. CEO działu gier firmy, Phill Spencer, przyznał zaraz po prezentacji Xbox/Bethesda:
"Poważnie traktuję naszych klientów, zespoły poważnie traktują nasz obowiązek dalszego dostarczania świetnych gier, a rok 2022 był zbyt łatwy dla gier".
Ten rok ma potencjał, by być udanym: Przyczynić się do tego mogą Starfiled i Redfall (które nigdy nie zostaną wydane), Minecraft Legends oraz ósma odsłona Forza Motosports. Firma już dobrze rozpoczęła rok zapowiadając i od razu wydając rytmiczną grę Hi-Fi Rush. Według Spencera, pomysł zapowiedzi i natychmiastowego wydania wyszedł od dewelopera Tango Gameworks.
Spencer po raz kolejny poruszył także temat przejęcia Activision przez Blizzard, gdzie proces ten jest opóźniony od bardzo dawna.
Źródło: PC Gamer