Tumblr zwiększył swoje przychody o 125%, trollując niebieskie ticki Twittera
Pod koniec ubiegłego roku Twitter wprowadził płatną weryfikację konta - te wcześniej darmowe "niebieskie ticki" teraz kosztują 8 dolarów miesięcznie. Portal społecznościowy Tumblr wykorzystał ten szum i naśmiewał się z Twittera, spoofując kleszcze. A spoof okazał się całkiem lukratywny.
Co to znaczy
Według nowej analizy wydatków konsumentów w aplikacjach, parodia płatnej weryfikacji Tumblra przyniosła już platformie 125-procentowy wzrost przychodów z zakupów w aplikacji na iOS. To dane za okres od listopada, kiedy wprowadzono kpiącą weryfikację.
W odpowiedzi na innowację Twittera, serwis społecznościowy wprowadził "ważne niebieskie ticki" - dwa ticki jednocześnie za 8 dolarów. Tyle że jest to opłata jednorazowa, a nie stawka miesięczna. To żartobliwy tick, bo platforma nie ma procedury weryfikacji użytkowników, a celebrytów też tam prawie nie ma.
Mimo to użytkownicy docenili humor: ich wydatki na aplikację Tumblr na iOS wzrosły od czasu wprowadzenia podwójnego niebieskiego tick'a i wynoszą obecnie 263 000 dolarów przychodu netto. To niewiele, ale i tak jest to wzrost przychodów o 125%. Prawdopodobnie nie tylko weryfikacja parodii bierze kredyt - Tumblr oferuje również inne zakupy w aplikacji, w tym przeglądanie bez reklam.
Ponadto od listopada 2022 roku liczba instalacji Tumblr na iOS skoczyła o 56% w stosunku do poprzednich trzech miesięcy, do 934 tysięcy.
Źródło: TechCrunch