Samsung liderem rynku telewizorów przez 17 kolejnych lat
Samsung po raz kolejny został liderem rynku telewizorów. Pozycję tę utrzymuje od 2006 roku, czyli już 17 lat z rzędu.
Co wiadomo.
W 2022 roku południowokoreański producent wygenerował 29,7% globalnych przychodów ze sprzedaży telewizorów. Udział Samsunga w segmencie powyżej 2500 dolarów wyniósł 46,2%. Od 2019 roku nie spadł on poniżej 40%.
W raportowanym okresie południowokoreański gigant technologiczny sprzedał 9,65 mln telewizorów opartych na panelach Neo QLED premium. Seria telewizorów z matrycami z kropkami kwantowymi pojawiła się w 2017 roku. Od tego czasu łączna sprzedaż osiągnęła 35 milionów sztuk.
Na targach CES 2023 na początku ubiegłego miesiąca Samsung zapowiedział nową generację telewizorów Neo QLED. Modele 4K UHD zostały wycenione na 1200-5800 dolarów. Linia 8K UHD kosztuje od 3500 do 6300 dolarów, ale cena najdroższego telewizora z 85-calowym wyświetlaczem nie została jeszcze ogłoszona.
Źródło: SamMobile