Siedem wysokobudżetowych gier, dwie adaptacje filmowe i gra planszowa: polskie studio Bloober Team podzieliło się swoimi długoterminowymi planami

Autor: Anton Kratiuk | 07.03.2023, 18:31

Podczas konferencji biznesowej Games Invest Forum 2023, odbywającej się obecnie w Warszawie, polskie studio Bloober Team podzieliło się swoimi długoterminowymi planami.

Co już wiadomo

Nie jest tajemnicą, że Bloober Team od dawna ma ambitne plany, by stać się liderem w dziedzinie tworzenia horrorów. Aby osiągnąć ten cel, studio planuje w latach 2023-2027 wydać siedem wielkobudżetowych gier, a także grę planszową i serial na podstawie The Medium oraz adaptację horroru psychologicznego Layers of Fear.

Oto gry, nad którymi Bloober Team już pracuje w tej chwili:

  1. Silent Hill 2;
  2. Project C;
  3. Projekt G (w fazie koncepcyjnej);
  4. Projekt H (w planach);
  5. Layers of Fear (we współpracy z Anshar Studios);
  6. Projekt M (we współpracy z Draw Distance);
  7. Projekt F (we współpracy z Rogue Games).

Aby trafić do szerszej grupy graczy, Bloober Team planuje dodać do swoich gier więcej elementów akcji, ale nie zamierza rezygnować z koncepcji horroru.

Prezes Bloober Team, Piotr Babieno, opisał strategię swojej firmy w następujący sposób:

Jesteśmy wierni naszemu DNA: nasze gry wykorzystują strach, aby pomóc graczom radzić sobie z wyzwaniami codziennego życia. Działają jako rodzaj katharsis, aby pomóc ludziom poradzić sobie z prawdziwymi lękami. To nie przypadek, że wiele projektów przybrało ostatnio mroczny obrót: gatunek horroru cieszy się największą popularnością, gdy wokół nas panują niepokoje społeczne, wojny i kryzysy gospodarcze.

Aby zrealizować swoje plany, studio otworzy nowe biura Bloober Team w Los Angeles i Warszawie. Ponadto Polacy będą aktywnie współpracować z zewnętrznymi studiami.

Najbliższą premierą polskich deweloperów będzie remake i reimagining Layers of Fear, a następnie aktualizacja gry grozy Silent Hill 2.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej

Bloober Team uznany za najlepszego twórcę gier grozy podczas Global Brand Awards