Japonia ma pierwszy na świecie okręt podwodny zasilany bateriami litowo-jonowymi - wart 5,4 mld dolarów i zdolny do przenoszenia nawet 30 pocisków

Autor: Maksim Panasovskyi | 22.03.2023, 01:04

Japońska firma Kawasaki Heavy Industries przekazała Ministerstwu Obrony pierwszy na świecie okręt podwodny wyposażony w baterie litowo-jonowe. Okręt podwodny klasy Taigei- nosi nazwę Hakugei, co tłumaczy się jako "Biały Wieloryb". Został on odsłonięty jesienią 2020 roku.

Co wiadomo.

O Hakugei nie można powiedzieć, że jest elektrycznym okrętem podwodnym. Jego baterie litowo-jonowe pozwalają mu pozostać pod wodą przez dłuższy czas. To powiedziawszy, okręt podwodny jest wyposażony w hybrydowy silnik spalinowo-elektryczny.

Zaletą tego systemu napędowego jest to, że Hakugei porusza się niemal bezgłośnie i ma minimalną sygnaturę cieplną. Zastrzyk energii pozwala łodzi podwodnej na szybkie przyspieszenie.

Hakugei ma 84 metry długości i wyporność 3000 ton. Okręt podwodny osiąga prędkość maksymalną 20 węzłów (37 km/h). Okręt podwodny jest zdolny do przenoszenia do 30 pocisków.

Produkcja okrętów podwodnych klasy Taigei jest częścią starań Japonii o modernizację floty morskiej. Hakugei był pierwszym okrętem podwodnym klasy Taigei. Jego koszt to około 5,4 mld dolarów. Do 2030 roku Kraj Wschodzącego Słońca chce mieć 12 okrętów podwodnych.

Źródło: Nikkei