Nabywcy Tesli Model 3 Standard Range mogą stracić połowę dotacji z powodu chińskich baterii
Tesla stoi w obliczu zwiększonego popytu na samochody w pierwszym kwartale 2023 roku wśród rządowych dotacji w wysokości do 7500 dolarów. Ale nabywcy mogą stracić połowę tej kwoty już 1 kwietnia.
Co już wiadomo
Władze USA z opóźnieniem, ale jednak przygotowały nowe przepisy, które mają zapewnić odliczenia podatkowe dla klientów kupujących lokalnie montowane samochody elektryczne. Będą one dodatkowo wymagały lokalizacji produkcji baterii trakcyjnych.
Nowe przepisy mają wejść w życie 1 kwietnia 2023 roku. Nie dotkną one nabywców drogich Tesli Model 3, ponieważ są one wyposażone w produkowane w USA baterie trakcyjne.
Ale zmotoryzowani, którzy chcą kupić Teslę Model 3 Standard Range, muszą się spieszyć. Aby zakwalifikować się do pełnej ulgi podatkowej, ważne jest, aby zdobyć samochód elektryczny przed 31 marca 2023 roku.
Począwszy od 1 kwietnia 2023 r., ulga podatkowa w wysokości 3750 dolarów będzie dostępna dla nabywców samochodów, w których co najmniej 40% materiałów z baterii pochodzi (zostało wyprodukowanych) w Stanach Zjednoczonych. Lub w krajach, które mają umowę o wolnym handlu z USA. W przypadku surowców do produkcji baterii mówimy o Kanadzie i Australii.
Kryterium, które pozwala na otrzymanie dodatkowego odliczenia podatkowego w wysokości 3750 dolarów dotyczy produkcji baterii. Od 1 kwietnia 2023 roku do dodatkowej ulgi podatkowej w wysokości 3750 dolarów mogą kwalifikować się jedynie nabywcy pojazdów, w których co najmniej 50% elementów baterii zostało wyprodukowanych w Ameryce Północnej. Produkowane w USA samochody elektryczne Tesla Model 3 Standard Range są wyposażone w baterie litowo-żelazowo-fosforanowe pochodzące z Chin.
Władze USA planowały wprowadzenie takich zasad dotyczących ulgi podatkowej jeszcze w grudniu 2022 roku. Jednak ustawodawcy nie udało się dopracować wszystkich niuansów, dlatego wprowadzenie przepisów zostało opóźnione o kilka miesięcy.
Źródło: electrek