ChatGPT został dyrektorem generalnym firmy, odzyskał swoją inwestycję w ciągu tygodnia i mógł osiągnąć zysk w wysokości 400 000 euro do końca roku
Podczas gdy Włochy tymczasowo ograniczyły korzystanie z ChatGPT, w Portugalii chatbot został CEO firmy. Sztuczna inteligencja była w stanie skutecznie zarządzać start-upem i sprawiła, że w ciągu tygodnia stał się on rentowny.
Co jest znane
Portugalczyk Joao F. Santos stworzył startup i mianował ChatGPT jego CEO, sam zaś został asystentem sztucznej inteligencji. Inżynier prowadził wszystkie zadania sieci neuronowej, poświęcając firmie tylko 1 godzinę dziennie. Co więcej, robił wszystko, co powiedział ChatGPT, nawet jeśli te działania mogły zaszkodzić startupowi.
Sieć neuronowa zaproponowała trzy linie działania. João F. Santos nie chciał wchodzić w usługi, więc zdecydowano się na handel koszulkami z obrazkami stworzonymi przez sztuczną inteligencję. Konkretnie chodzi o Midjourney.
Firma nosiła nazwę AIsthetic Apparel. Została zasugerowana przez sztuczną inteligencję. Pierwsze słowo to połączenie "Artificial Intelligence (AI)" i "aesthetic". Logo zostało stworzone przy użyciu sieci neuronowej Midjourney.
Kolejnym krokiem dla chatbota było stworzenie 10-punktowego biznesplanu. Sztuczna inteligencja zasugerowała stworzenie sklepu internetowego i dogadanie się z Printful, który wydrukowałby obrazy stworzone przez Midjourney. Przy okazji, opisy obrazów dla Midjourney również zostały skomponowane przez chatbota.
Następnie sieć neuronowa wyruszyła na poszukiwanie inwestorów. Byli to Martin Andreas Petersen, Frederik van Deurs i Vasco Conceição. João F. Santos powiedział, że udało mu się zebrać 2500 dolarów w zamian za 25% udziałów w firmie. Kwota początkowej inwestycji wynosiła 1000 dolarów.
Koszt jednej koszulki wynosił 35 euro. Sztuczna inteligencja była w stanie zarobić ponad 10 000 € w ciągu pięciu dni. Przy koszcie 4 000 € AIsthetic Apparel była w stanie osiągnąć 7 000 € zysku. Jeśli rozmach sprzedaży się utrzyma, to do końca roku zyski osiągną 40 000 €. Dodatkowo ChatGPT wycenił startup na 4 miliony euro.