NACP dodaje Xiaomi do listy międzynarodowych sponsorów wojny, firma nadal działa w Rosji
Narodowa Agencja ds. Zapobiegania Korupcji (NAPC) dodała chińską korporację Xiaomi do listy międzynarodowych sponsorów wojny.
Co wiadomo.
O tym poinformowała służba prasowa agencji. Powodem umieszczenia na liście międzynarodowych sponsorów wojny było to, że firma nadal kontynuuje działalność w Rosji po pełnowymiarowej inwazji na Ukrainę. Ponadto Xiaomi nadal jest liderem w sprzedaży smartfonów w państwie terrorystów. Podczas wojny na pełną skalę, Xiaomi udało się zwiększyć dostawy do Rosji o 39% w trzecim kwartale 2022 roku w porównaniu do poprzedniego. W ciągu 2022 roku Xiaomi podwoiło swój udział w rynku i jest obecnie liderem w sprzedaży smartfonów w Rosji.
W lipcu 2022 roku Xiaomi i jego submarka POCO posiadały łącznie 42% rosyjskiego rynku smartfonów, zajmując pierwsze miejsce pod względem sprzedaży. Według oficjalnych danych, w 2021 roku rosyjski oddział firmy uzyskał przychód w wysokości 202 000 000 dolarów. Są to środki, z których odprowadzane są duże ilości podatków. Podatki te są następnie wykorzystywane do wspierania rosyjskiej armii, która obecnie zabija Ukraińców, powiedział NACP.
Dlatego agencja dodała firmę do bazy danych World-Check. Śledzi ona osoby i organizacje wysokiego ryzyka. Baza danych jest używana na całym świecie do identyfikacji i zarządzania ryzykiem finansowym, regulacyjnym i reputacyjnym.
Źródło: NACP