US Air Force będą zmuszone do inwestowania w starsze samoloty T-38 Talon z powodu opóźnienia dostaw T-7 Red Hawk
Boeing nie może dostarczyć na czas samolotów szkoleniowych T-7 Red Hawk dla Sił Powietrznych USA. W efekcie służby będą zmuszone przedłużyć żywotność T-38 Talon korporacji Northrop.
Co wiadomo
Kontrakt pomiędzy Siłami Powietrznymi USA a Boeingiem obejmuje opracowanie, produkcję i dostawę samolotu szkoleniowego T-7 Red Hawk. Umowa została podpisana w 2018 roku. Służby chcą kupić 46 symulatorów i minimum 351 samolotów. W sumie umowa zakłada dostawę do 475 sztuk Red Hawk.
Boeing napotkał problem z fotelami katapultowymi. Ani firma, ani przedstawiciele US Air Force nie wątpią, że wszystkie usterki zostaną wyeliminowane, ale produkcja samolotów rozpocznie się dopiero w lutym 2025 roku, a dostawy ruszą w grudniu tego samego roku.
Z powodu opóźnienia US Air Force będzie musiało wydać pieniądze na przedłużenie żywotności T-38 Talon (na zdjęciu powyżej). Samolot należący do korporacji Northrop pochodzi z lat 60. Jego następcą ma być T-7 Red Hawk.
Siły Powietrzne USA wystąpiły już do Kongresu o dodatkowe środki na sfinansowanie modyfikacji konstrukcyjnych Pacera Classic III oraz modernizację awioniki T-38 Talon. Służba chce na te cele 125,3 mln dolarów w roku fiskalnym 2024.
Źródło: Air & Space Forces Magazine