Baterie w Tesli Model X i Model S ulegają degradacji bardziej niż dotychczas - akumulatory tracą 12% pojemności po 322 000 km
Tesla podzieliła się nowym raportem zawierającym świeże statystyki dotyczące degradacji baterii w samochodach elektrycznych Model X i Model S. Jak się okazuje, baterie tracą więcej pojemności niż wskazywał identyczny raport z poprzedniego roku.
Co wiadomo.
Nowy raport dotyczy jedynie dwóch modeli pojazdów elektrycznych oraz baterii litowo-jonowych. W przyszłości Tesla planuje podzielić się informacjami na temat utraty pojemności przez inne akumulatory w pozostałych pojazdach elektrycznych.
Według oficjalnych informacji, akumulatory w Tesli Model S i Model X tracą 12% pojemności po przejechaniu 322 000 km (200 000 mil). Poprzedni raport wskazywał, że przy identycznym przebiegu baterie uległy degradacji o 10%.
Z drugiej strony electrek przytacza własne statystyki oparte na ponad 100 000 samochodów elektrycznych Tesli. Zatem bateria o pojemności 90 kWh degraduje się w znacznie większym tempie niż jednostka o pojemności 85 kWh. Według electrek, baterie w Modelu Y i Modelu 3 stracą do 10% przy 161 000 km (100 000 mil) i mniej niż 15% po 322 000 km.
Źródło: electrek