Samsung na szczycie rynku smartfonów na początku 2023 roku, sprzedaż 60,3 mln urządzeń

Autor: Maksim Panasovskiy | 27.04.2023, 19:45

Tydzień temu agencja analityczna Canalys opublikowała raport dotyczący pierwszego kwartału 2023 roku na rynku smartfonów, w którym prym wiódł Samsung. Teraz pojawiła się aktualizacja.

Co wiadomo.

Południowokoreańska firma wysłała w raportowanym okresie 60,3 miliona smartfonów, co oznacza spadek o 18% rok do roku. Mimo dużego spadku, pozwoliło jej to zdobyć udział na poziomie 22% i zostać liderem.

Drugie miejsce przypadło Apple. Wzrost o 3% nie wystarczył producentowi z Cupertino do wyprzedzenia swojego głównego konkurenta. Sprzedając w pierwszym kwartale tego roku 58 milionów smartfonów, Apple zajęło 21% rynku.

Zaokrąglając pierwszą trójkę jest Xiaomi, które ucierpiało najbardziej w ujęciu procentowym. Sprzedało ono w raportowanym okresie o 22% mniej smartfonów niż w okresie bazowym. Z 30,5 mln urządzeń pekińska firma zajęła tylko 11 rynku.

OPPO i vivo miały odpowiednio 10% (26,6 mln) i 8% (20,9 mln) udziałów. Sprzedaż każdej z firm spadła w raportowanym okresie, ale vivo ucierpiało bardziej -17% vs -8%. Wszyscy inni producenci dostarczyli łącznie 73,4 mln smartfonów (-16%) i zajęli 27% rynku.

Firma Q1 2023 (shipments) Q1 2023 (udział) Q1 2022 (dostawy) Q1 2022 (udział) Wzrost
Samsung 60,3 mln 22% 73,7 mln 24% -18%
Apple 58 mln 21% 56,5 mln 18% 3%
Xiaomi 30,5 mln 11% 39,2 mln 13% -22%
OPPO 26,6 mln 10% 29 mln 9% -8%
vivo 20,9 mln 8% 25,1 mln 8% -17%
Pozostałe 73,4 mln 27% 87.6m 28% -16%
Razem 269,8 mln 100% 311,2 mln 100% -13%

Agencja analityczna uważa, że rynek zacznie się stopniowo odbudowywać w drugiej połowie 2023 roku. Tymczasem nie pozostaje nic innego, jak stwierdzić, że łączne wysyłki smartfonów spadły o 13% w ujęciu rok do roku, spadając do 269,8 mln sztuk.

Źródło: Canalys