Według badań CMA, koszty produkcji gier wielkobudżetowych sięgają nawet miliarda dolarów!
W ramach postępowania w sprawie umowy pomiędzy Microsoftem a Activision Blizzard, brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (CMA) ujawnił kilka ciekawych informacji, które dotyczą kosztów produkcji gier wielkobudżetowych.
Co wiadomo
Agencja analityczna International Data Group przeprowadziła badania dotyczące kosztów największych firm produkujących gry i opublikowała statystyki, na których oparł się CMA.
Według International Data Group, w ciągu najbliższych kilku lat średni budżet gier AAA wzrośnie z 50 milionów dolarów, przez 150 milionów do 200 milionów dolarów lub więcej.
Liczący418 stron dokument podaje przybliżone koszty ponoszone przez wydawców na rozwój gier i marketing, nie wymieniając przy tym ani wydawców, ani tytułów gier.
Dla przykładu,
- jedna z firm wymieniła średnie wydatki na rozwój w wysokości około 164 milionów dolarów i 55 milionów dolarów na marketing;
- inny wydawca wydał od 80 do 350 milionów dolarów na rozwój gry i do 310 milionów dolarów na marketing;
- trzecia firma podała, że koszty produkcji wahają się od 110 do 350 milionów dolarów;
- najwyższą kwotę wydatków wymienił czwarty wydawca: jedna gra kosztowała go 660 mln dolarów na produkcję i 550 mln dolarów na marketing, podczas gdy średnie kwoty wahają się od 90 mln dolarów do 180 mln dolarów na produkcję i 50 mln dolarów do 150 mln dolarów na marketing.
Można się tylko domyślać, o jakie gry chodziło w dokumencie. Jaki projekt mógł kosztować ponad pół miliarda dolarów tylko na marketing. Cyberpunk 2077? Red Dead Redemption 2?
Źródło: Kotaku