Eksperci z Digital Foundry pochwalili konsolowe wersje Diablo IV. Przyznają, że gra Blizzarda może być najlepiej zoptymalizowanym projektem tego roku
Eksperci z Digital Foundry przeanalizowali stan techniczny Diablo IV na PlayStation 5, PlayStation 4 i konsolach z serii Xbox.
Co wiadomo
Eksperci zauważyli, że deweloperzy z Blizzarda wykonali świetną robotę optymalizując grę pod konsole. Na konsolach PlayStation 5 i Xbox, Diablo IV imponuje jakością grafiki i efektów wizualnych. Dzięki wysokiemu poziomowi detali, każdy obiekt wygląda pięknie i realistycznie.
To, co najbardziej spodobało się ekspertom Digital Foundry, to oświetlenie i gra cieni w Diablo IV. Dzięki wielu małym źródłom światła, każda lokacja w grze action-RPG wygląda niepowtarzalnie i klimatycznie, nawet pomimo braku ray tracingu i innych podobnych technologii.
Technicznie rzecz biorąc, na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series Diablo IV działa w wewnętrznej rozdzielczości około 1260p (nie da się tego dokładnie określić), ale dzięki technologii FSR 2 rozdzielczość jest konwertowana do 4K.
Na konsolach z serii S natywna rozdzielczość 864p konwertowana jest do 1440p, a grafika jest tak samo dobra, jak na mocniejszych urządzeniach.
Na PlayStation 5, Xbox Series X i Series S, Diablo IV działa stabilnie przy 60 FPS z wyjątkiem rzadkich spadków wydajności, ale sekwencje akcji są odtwarzane tylko przy 30 FPS.
Na konsoli PlayStation 4 gra prezentuje się mniej imponująco niż na nowoczesnych urządzeniach. Liczba klatek na sekundę nie przekracza 30 FPS, ale nawet ta wartość nie jest stabilna i często notowane są spadki. Na tej platformie gra działa w rozdzielczości 720p, która konwertuje do 1080p.
Ogólnie rzecz biorąc, Diablo IV jest całkiem możliwe do grania na konsolach ostatniej generacji, ale w tym przypadku gra nie jest tak zaawansowana technologicznie i szczegółowa.
Jeśli chodzi o PlayStation 5 i Xbox Series, eksperci Digital Foundry przyznali, że gra jest w świetnym stanie.
Źródło: Digital Foundry