Główny artysta God of War: Ragnarök broni decyzji Bethesdy o zezwoleniu na 30 klatek na sekundę w Starfield na konsolach
Na początku tego miesiąca reżyser Starfield, Todd Howard, potwierdził, że gra będzie działać tylko w rozdzielczości 4K 30 fps na konsolach Xbox z serii X i 1440p 30 fps na konsolach Xbox z serii S. Oczywiście fakt ten wywołał lawinę krytyki: na przykład popularny YouTuber DreamGuy zasugerował w usuniętym już tweecie, że może to być oznaką niedokończonej gry, ale starszy artysta Santa Monica Dannie Carlone nie zgadza się z tą oceną.
Co wiadomo
"Chcę, żeby było jasne, to nie jest oznaka niedokończonej gry" - powiedział Carlone - "to wybór". Dodał także: "60 klatek na sekundę w tej skali byłoby dużym ciosem dla wierności wizualnej. Zakładam, że chcą nieskazitelnego wyglądu i mniej "wyskakiwania". I oczywiście [masz] prawo nie lubić tego wyboru".
Odpowiadając innemu obserwatorowi, który następnie zapytał go, czy gra potrzebuje rozdzielczości 4K, Carlone odpowiedział, że podczas gdy niektóre gry oferują tryb wydajności, który obniża rozdzielczość na korzyść wyższej liczby klatek na sekundę, Bethesda najwyraźniej zdecydowała, że szczegóły wizualne są jej priorytetem.
DreamcastGuy następnie wycofał się, przepraszając za swój tweet i mówiąc: "Nadal chciałbym, aby gra działała w 60 klatkach na sekundę na konsolach, ale teraz rozumiem, dlaczego tak nie jest, przynajmniej na razie".
Źródło: VGC