Pratt & Whitney przygotowuje się do rozpoczęcia szczegółowego projektu modernizacji silnika F135 dla myśliwców piątej generacji F-35 - elektrownia zaoszczędzi 40 mld USD
Pratt & Whitney kończy wstępny przegląd projektu (PDR) modernizacji silnika F135 dla myśliwca piątej generacji F-35 Lightning II. Na początku przyszłego roku firma planuje rozpocząć szczegółową fazę projektowania programu Engine Core Upgrade (ECU).
Co wiadomo
Pratt & Whitney robi wszystko, co w jej mocy, aby dotrzymać harmonogramu. W szczególności firma zwiększyła liczbę pracowników z 200 do 500, aby dotrzymać terminu projektu F135 ECU.
PDR skupi się na wykazaniu, że projekt spełnia wymagania klienta. Pratt & Whitney musi również udowodnić, że program ma akceptowalne ryzyko i wystarczającą dojrzałość, aby przejść do fazy szczegółowego projektowania.
Dzięki projektowi ECU F135 układ napędowy będzie miał wszystko, czego potrzeba do obsługi dodatkowych możliwości, które pojawią się wraz z aktualizacją Block 4. Oświadczenie zostało złożone przez Jill Albertelli, prezes Pratt & Whitney Military Propulsion Division.
PDR jest finansowany z kontraktu o wartości 115 milionów dolarów, który został przyznany w grudniu 2022 roku. Pratt & Whitney wykorzystuje również dodatkowe fundusze przyznane na rok podatkowy 2023.
ECU F135 to najszybszy, najtańszy i najmniej ryzykowny sposób na przygotowanie silnika odrzutowego do modernizacji Block 4. Jednostka napędowa zostanie zainstalowana we wszystkich wariantach F-35 i pozwoli zaoszczędzić 40 miliardów dolarów w całym okresie eksploatacji silnika.
Źródło: Pratt & Whitney