Northrop Grumman tworzy 2000. silnik dla międzykontynentalnych rakiet balistycznych Trident II z głowicami nuklearnymi i zasięgiem startu ponad 12 000 km.
Northrop Grumman poinformował o osiągnięciu ważnego kamienia milowego. Firma zakończyła prace nad 2000. silnikiem rakietowym na paliwo stałe do międzykontynentalnego pocisku balistycznego Trident II (D5).
Co wiadomo
Northrop Grumman rozpoczął prace nad silnikami rakietowymi Trident II w 1996 roku. W ciągu 27 lat amerykańska firma wyprodukowała ponad 800 silników pierwszego i drugiego stopnia oraz ponad 370 silników trzeciego stopnia.
Trident II (D5) to pocisk balistyczny, w który wyposażone są okręty podwodne klasy Ohio. Jest on przenoszony przez 14 z 18 strategicznych krążowników rakietowych Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych:
- USS Henry M. Jackson (SSBN-730);
- USS Alabama (SSBN-731);
- USS Alaska (SSBN-732);
- USS Nevada (SSBN-733);
- USS Tennessee (SSBN-734);
- USS Pennsylvania (SSBN-735);
- USS West Virginia (SSBN-736);
- USS Kentucky (SSBN-737);
- USS Maryland (SSBN-738);
- USS Nebraska (SSBN-739);
- USS Rhode Island (SSBN-740);
- USS Maine (SSBN-741);
- USS Wyoming (SSBN-742);
- USS Louisiana (SSBN-743).
Każdy okręt podwodny klasy Ohio przenosi do 20 pocisków balistycznych z maksymalnie ośmioma głowicami nuklearnymi. Trident II (D5) ma maksymalny zasięg wystrzeliwania wynoszący ponad 12 000 km.
Producentem międzykontynentalnych pocisków balistycznych jest Lockheed Martin. Przeprowadził on już ponad 190 udanych testów w locie, podczas których nie odnotowano żadnych awarii systemów napędowych.
Źródło: Northrop Grumman