Meta wyjaśnia, w jaki sposób sztuczna inteligencja klasyfikuje treści na Facebooku i Instagramie
Meta wyjaśniła, w jaki sposób jej sztuczna inteligencja określa, które posty mają być wyświetlane na Facebooku i Instagramie.
Co wiemy.
Gigant technologiczny opublikował 22 karty wyjaśniające, w jaki sposób jego systemy klasyfikują treści dla Feed, Stories i Reels. Każda karta opisuje sposób działania określonego aspektu platformy.
Na przykład, w przypadku Feeda Facebooka, system zbiera wszystkie możliwe posty od znajomych i stron, które użytkownik subskrybuje. Sztuczna inteligencja bierze następnie pod uwagę różne sygnały, takie jak autor postu, interakcja z autorem i liczba polubień od znajomych. Aspekty te pomagają systemowi uszeregować posty według trafności i wartości oraz wyświetlać je w kanale w kolejności malejących wyników.
Karty pokazują również, w jaki sposób można dostosować treść. Ponadto firma opracowała instrukcje, jak przestać obserwować osobę lub grupę lub użyć przycisków " pokaż więcej " lub "pokaż mniej " w poście, aby wskazać, co sądzisz o danym temacie.
Prezes Meta ds. globalnych Nick Clegg wymienił narzędzia do personalizacji doświadczeń na platformach firmy. Przypomniał, że Facebook i Instagram mają scentralizowane menu z ustawieniami personalizacji.
Clegg powiedział również, że Meta testuje nową funkcję dla Reels, która pomoże ulepszyć rekomendacje wideo. Firma pracuje również nad tym, aby przyciski "pokaż więcej " i "pokaż mniej " były bardziej widoczne.
Źródło: Engadget.