Facebook potrzebuje zgody użytkowników na wyświetlanie ukierunkowanych reklam w UE
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że Meta musi uzyskać zgodę użytkowników na wyświetlanie spersonalizowanych reklam.
Co wiemy.
Zgodnie z orzeczeniem, takie reklamy nie uzasadniają przetwarzania dużej ilości danych bez zgody użytkowników. Sąd ukarał również Metę grzywną w wysokości 390 milionów euro za zmuszanie użytkowników Facebooka, Instagrama i WhatsApp do akceptowania spersonalizowanych reklam.
UE wymaga, aby zgoda na korzystanie z funkcji była "dobrowolna". Sąd stwierdził również, że Meta naruszyła ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO), żądając danych w celu kierowania reklam do podstawowego użytku na Facebooku, Instagramie i WhatsApp.
W nowym orzeczeniu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, że na operatorze strony internetowej spoczywa ciężar udowodnienia, że ludzie dobrowolnie wyrazili zgodę.
Źródło: Engadget.