Ratchet and Clank: Rift Apart będzie pierwszą grą z Direct Storage 1.2 obsługującą dekompresję GPU, co umożliwi szybsze ładowanie tekstur w wysokiej rozdzielczości

Autor: Dmitro Koval | 14.07.2023, 15:31

Ratchet and Clank: Rift Apart na PC ukaże się 26 lipca, a biorąc pod uwagę, że gra została pierwotnie wydana na PlayStation 5, aby zademonstrować moc konsoli, wielu martwiło się, jak duże będą wymagania systemowe PC.

Wczoraj, 13 lipca, twórcy opublikowali wymagania i trzeba zaznaczyć, że wymagana konfiguracja dla minimalnych ustawień jest bardzo "łagodna" - gra nie wymaga nawet dysku SSD (co jest bardzo dziwne, ponieważ Sony wielokrotnie podkreślało, że uruchomienie tak dużego projektu na PlayStation 5 było możliwe choćby ze względu na "szybki dysk SSD"). Nixxes Software, które odpowiada za port na PC, wykorzystało jednak inne technologie do obsługi streamingu i pobierania, takie jak Direct Storage.

Co wiemy.

W niedawnym poście na Steam, który z jakiegoś powodu został usunięty, twórcy wyjaśnili, że Ratchet and Clank na PC będzie pierwszą grą z Direct Storage 1.2, która będzie obsługiwać dekompresję GPU, aby zwiększyć przepustowość przesyłania strumieniowego zasobów z pamięci masowej do karty graficznej:

"Aby zapewnić szybkie ładowanie i natychmiastowe przejścia między wymiarami, gra musi być w stanie szybko załadować zasoby. DirectStorage zapewnia szybkie ładowanie, a dekompresja GPU jest używana przy wysokich ustawieniach graficznych do strumieniowania zasobów w tle podczas działania gry. Tradycyjnie, dekompresja ta jest wykonywana przez CPU, ale w pewnym momencie pojawia się korzyść z umożliwienia tego GPU, ponieważ zapewnia to większą przepustowość dla strumieniowania zasobów z pamięci do karty graficznej. Wykorzystujemy to do szybkiego ładowania wysokiej jakości tekstur i środowisk o wysokim poziomie szczegółowości", wyjaśnia główny programista Richard van der Laan.

Kiedy się tego spodziewać

Jak wspomniano powyżej, Ratchet and Clank: Rift Apart na PC ukaże się 26 lipca i będzie dostępny zarówno na Steamie, jak i w Epic Games Store. Zamówienia przedpremierowe są już dostępne.

Źródła: GamingBolt, ResetEra