Wielka Brytania redukuje zakup śmigłowców z 44 do 25-35 jednostek w ramach kontraktu o wartości 1,3 mld USD
Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii podjęło decyzję o zmniejszeniu liczby śmigłowców, które mają zostać zakupione w ramach programu New Medium Helicopter (NMH). Informuje o tym publikacja Breaking Defence.
Co wiadomo
Pod koniec jesieni 2021 r. Wielka Brytania zdecydowała się na zakup do 44 śmigłowców. Prawie dwa lata później, ze względu na problemy z finansowaniem, brytyjskie Ministerstwo Obrony zdecydowało się zmniejszyć zamówienie do 25-35 jednostek. Koszt programu NMH szacowany jest na 1 mld funtów (1,3 mld USD).
Zakup nowych śmigłowców pozwoli Wielkiej Brytanii na złomowanie Bell 212, Bell 412 i AS365 Dauphins. Rozmowy na temat warunków zakupu miały odbyć się w pierwszym kwartale tego roku, ale zostały przełożone na wrzesień. Lenny Brown, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters UK, powiedział.
Airbus uruchomi produkcję śmigłowców H175M w Walii, gdzie obecnie odbywa się produkcja komercyjnego samolotu A380, jeśli wygra konkurs. Firma konkuruje z Lockheed Martin i Leonardo UK, które oferują odpowiednio śmigłowce S-70M Black Hawk i AW149.
Lenny Brown uważa, że zwycięstwo w konkursie otworzy drzwi dla H175M do innych krajów. W szczególności dyrektor zarządzający Airbus Helicopters UK uważa, że firma będzie w stanie sprzedać około 500 śmigłowców na całym świecie i już otrzymuje sygnały od potencjalnych nabywców.
Problemem dla NMH może być konieczność skrócenia czasu produkcji, ponieważ Wielka Brytania planuje pozbyć się śmigłowców Puma w 2025 roku. Chociaż marszałek lotnictwa Richard Knighton powiedział wiosną, że wycofanie ich z eksploatacji może zostać opóźnione do 2027 lub 2028 roku.
Źródło: Breaking Defence