Były szef NHTSA potępia reklamę Cruise nazywającą ludzi okropnymi kierowcami
Była szefowa amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) Joan Claybrook odpowiedziała na reklamę Cruise'a nazywającą ludzi okropnymi kierowcami.
Co wiemy.
Reklama Cruise wskazuje na prawie 43 000 ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w 2022 r., nazywając samojezdne samochody rozwiązaniem.
"Wykorzystywanie bólu i cierpienia zmarłych do autopromocji niesprawdzonego i niebezpiecznego produktu jest nie do przyjęcia " - powiedziała Claybrook.
Nazwała reklamę sztuczką GM mającą na celu odzyskanie części miliardów dolarów wydanych na rozwój autonomicznych samochodów Cruise.
Cruise jest spółką zależną General Motors. Według rachunku zysków i strat firmy za 2022 r. GM wyda 1,9 mld USD na rozwój dronów, czyli o 700 mln USD więcej niż rok wcześniej.
Producent samochodów spodziewa się również, że Cruise wygeneruje 50 miliardów dolarów rocznie do 2030 roku.
Joan Claybrook kierowała NHTSA od 1977 do 1981 roku. W latach 1982-2009 była prezesem grupy Public Citizen zajmującej się ochroną praw konsumentów.
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:
Źródło: TechCrunch.