Europejczycy uważają, że społeczeństwo nie jest gotowe na sztuczną inteligencję - ankieta
Morning Consult Pro przeprowadził ankietę wśród 1000 dorosłych osób w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Francji, aby ocenić nastawienie europejskich konsumentów do sztucznej inteligencji.
Co wiadomo
Badanie wykazało, że wyszukiwanie internetowe oparte na sztucznej inteligencji znajduje się w pierwszej trójce najbardziej interesujących aplikacji we wszystkich krajach z wyjątkiem Hiszpanii, gdzie zajmuje czwarte miejsce. Respondenci są również zainteresowani integracją technologii z diagnostyką medyczną, pomocą drogową oraz rekomendacjami lotów i hoteli.
Przeważająca większość europejskich konsumentów uważa jednak, że społeczeństwo nie jest jeszcze gotowe na korzystanie ze sztucznej inteligencji, co jest najbardziej widoczne we Francji i Niemczech, gdzie odsetek ten wynosi odpowiednio 74% i 70% respondentów.
Za tymi wątpliwościami kryją się obawy dotyczące rozprzestrzeniania się dezinformacji, ochrony dzieci i prywatności danych osobowych. W związku z tym tylko trzech na dziesięciu respondentów ufa generatywnej sztucznej inteligencji w zakresie swoich danych osobowych.
W Wielkiej Brytanii i Hiszpanii głównym powodem do niepokoju jest nieodpowiedzialny rozwój sztucznej inteligencji przez gigantów technologicznych.
Obawy związane ze sztuczną inteligencją są również ściśle powiązane z apelem europejskich konsumentów o regulacje. Ponad połowa respondentów zgadza się, że sztuczna inteligencja powinna być regulowana przez państwo.
Ogólnie rzecz biorąc, badanie wykazało, że konsumenci są zainteresowani sztuczną inteligencją, ale nadal istnieją obawy dotyczące potencjalnego niewłaściwego wykorzystania tej technologii i braku możliwości jej kontrolowania.
Źródło: The Next Web