Boeing wznawia dostawy tankowców KC-46 Pegasus po problemach ze zbiornikami paliwa
Boeing kontynuuje dostawy tankowców KC-46 Pegasus. Zostało to ogłoszone w zeszłym tygodniu przez dyrektora generalnego Davida Calhouna podczas raportu o zyskach firmy za drugi kwartał 2023 roku.
Co wiadomo
Dostawy KC-46 Pegasus zostały wstrzymane z powodu problemów ze zbiornikami paliwa. W kwietniu 2023 r. firma poinformowała, że straciła już ponad 7 mld USD na produkcji tankowania w powietrzu. Nowy raport mówi, że firma nadal doświadcza problemów z łańcuchem dostaw.
Dowiedzieliśmy się o problemie ze zbiornikami paliwa produkowanymi przez Triumph Aerostructures na początku 2023 roku. Problem polegał na tym, że farba mogła się łuszczyć i zatykać przewody paliwowe prowadzące do silników. Samolot transportowy Boeing 767, na którym bazuje Pegasus, również cierpiał z tego powodu.
Warto zauważyć, że KC-46 pod koniec ubiegłego roku ustanowił rekord długości lotu. Przy standardowym zasięgu 11 830 kilometrów, samolot był w stanie przelecieć 25 750 kilometrów, spędzając w podróży 36 godzin. Dla porównania, długość równika wynosi nieco ponad 40 000 kilometrów.
KC-46 Pegasus jest następcą Boeinga KC-135 Stratotanker. Tankowiec o wartości 200 milionów dolarów jest w stanie zatankować z powietrza każdy samolot z wyjątkiem A-10 Thunderbolt II ze względu na sztywność wysięgnika do tankowania.