Xiaomi zwiększyło sprzedaż tabletów z serii Pad 6, pomimo znacznego spadku na całym rynku.
Rynek tabletów nie przeżywa najlepszych czasów. Wszyscy wiodący producenci odnotowali spadek sprzedaży w ostatnim kwartale. Jedynym wyjątkiem było Xiaomi.
Co wiadomo
Apple nadal jest liderem na rynku tabletów, mimo że w drugim kwartale 2023 r. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r. dostawy spadły o 16,8%. Firma z Cupertino przejęła 37% rynku, sprzedając 10,5 miliona urządzeń.
Samsung utrzymał drugie miejsce z 20,6-procentowym udziałem. W porównaniu do okresu bazowego, dostawy spadły o 18,3% do 5,8 miliona sztuk. Lenovo zamyka pierwszą trójkę, kontrolując 7,6% rynku tabletów, ale sprzedaż spadła o prawie 40%.
Xiaomi znajduje się w pierwszej piątce producentów. Dzięki tabletom z serii Xiaomi Pad 6 chińska firma przejęła 3,6 procent rynku. Sprzedaż wzrosła o 41,6% i osiągnęła 1 milion sztuk. Nie wystarczyło to jednak do wyprzedzenia Huawei, który ma udział na poziomie 5,9%.
Wszyscy pozostali producenci sprzedali łącznie 7,2 miliona tabletów, co oznacza spadek o 49,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Według IDC, cały rynek spadł o 29,9%. Z powodu tego spadku Apple, Samsung i Huawei byli w stanie zwiększyć swoje udziały pomimo spadku sprzedaży.
Źródło: IDC