Niemiecki ThyssenKrupp Marine Systems chce sprzedać Polsce spalinowo-elektryczny okręt podwodny typu 212 Common Design
Polska ogłosi w tym roku przetarg na budowę nowych okrętów podwodnych dla swojej marynarki wojennej. W przetargu planuje wziąć udział niemiecki holding ThyssenKrupp Marine Systems.
Co wiadomo
Polska Marynarka Wojenna ma w służbie tylko jeden okręt podwodny. Nazywa się ORP Orzeł, jest przedstawicielem klasy Kilo i został zbudowany w Związku Radzieckim w ramach projektu 877E około 40 lat temu.
Aby zastąpić stary okręt podwodny i rozszerzyć swoją flotę, kraj europejski uruchomił program Orka, w ramach którego zostaną zbudowane nowe okręty podwodne. Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak powiedział wiosną, że przetarg odbędzie się do końca roku.
ThyssenKrupp Marine Systems oferuje spalinowo-elektryczny okręt podwodny typu 212 Common Design. Jest to rozwinięcie okrętu podwodnego typu 212A (na zdjęciu powyżej), który jest w służbie niemieckiej i włoskiej marynarki wojennej. Przedstawiciel niemieckiego holdingu powiedział dziennikarzom na targach MSPO-2023 w Polsce.
Podstawowy wariant Typu 212 jest wyposażony w niezależny od powietrza układ napędowy z ogniwami paliwowymi. Okręt podwodny ma wyporność 1840 ton i może zanurzać się na głębokość 350 metrów.
Niemiecki okręt podwodny ma 56,3 metra długości i 6,8 metra szerokości. Załoga składa się z 27 osób. Okręt podwodny może osiągnąć prędkość około 35 kilometrów na godzinę i może wykonywać misje trwające 30 dni. Mówi się, że wersja Common Design ma zmniejszoną sygnaturę akustyczną, poprawiony zasięg i prędkość.
Źródło: Janes