Dane analityczne GSD: Starfield stał się najszybciej sprzedającą się nową grą IP i piątą najszybciej sprzedającą się grą ogółem w 2023 r.
Portal GamesIndustry.biz udostępnił dane analityczne GSD, które pokazują, jak dobrze Starfield sprzedaje się w krajach europejskich.
Co wiemy
Starfield był grą numer jeden pod względem sprzedanych kopii w pierwszym tygodniu od pełnej premiery (6 września). Starfield stał się najszybciej sprzedającą się nową grą IP i piątą najszybciej sprzedającą się grą roku. Grze Bethesdy udało się wyprzedzić Final Fantasy 16 i Resident Evil 4. Jednak nie udało jej się jeszcze przekroczyć sprzedaży Hogwarts Legacy, Diablo IV, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom i Star Wars Jedi: Survivor.
Nie wzięto jednak pod uwagę usługi Game Pass oraz faktu, że posiadacze edycji premium Starfiled rozpoczęli swoją rozgrywkę 1 września.
GSD zauważyło również, że Starfield prawie wyprzedziło Forza Horizon 5 jako "największa" gra Xbox tej generacji w Europie.
Na koniec portal opublikował dwa rankingi: najlepiej sprzedających się gier minionego tygodnia (4-10 września) oraz najlepiej sprzedających się gier pierwszego tygodnia od premiery. W pierwszym zestawieniu warto odnotować, że ogromna przecena gier Titanfall 2 i Need for Speed pomogła projektom powrócić do rankingu, choć nie było ich tu od dłuższego czasu. Z jakiegoś powodu GSD nie dysponuje jednak danymi dotyczącymi Baldur's Gate 3, a zatem o grze tej nie wspominamy.
Najlepiej sprzedające się gry minionego tygodnia (kopie cyfrowe + fizyczne):
- Starfield
- NBA 2K23
- Titanfall 2
- Grand Theft Auto 5
- Red Dead Redemption 2
- Need for Speed: Heat
- Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
- Hogwarts Legacy
- FIFA 23
- Sid Meier's Civilisation 6
Najlepiej sprzedające się gry w pierwszym tygodniu od premiery:
- Hogwart Legacy
- Diablo IV
- The Legend of Zelda: Łzy Królestwa
- Star Wars Jedi: Ocalały
- Starfield
- Resident Evil 4
- Final Fantasy XVI
- F1 23
- Dead Island 2
- NBA 2K23
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej
- 6 września Starfield został wydany w całości, a już wywołał setki rozmów i podzielił graczy na kilka obozów
- PlayTracker donosi, że w Starfield zagrało już ponad 2 miliony posiadaczy edycji premium, choć pełna premiera miała miejsce dopiero 6 września
- Niektórzy gracze zaczęli obniżać ocenę Starfield na Metacritic, ponieważ jest to "Microsoft exclusive".
Źródło: gamesindustry