Honeywell Aerospace przygotowuje się do integracji zmodernizowanego systemu zarządzania energią i termiką w myśliwcu piątej generacji F-35 Lightning II.
Honeywell Aerospace pracuje nad modernizacją systemu zarządzania energią i ciepłem (PTMS) dla myśliwca piątej generacji F-35 Lightning II. Firma przygotowuje się do wdrożenia wczesnej wersji PTMS.
Co wiadomo
Wraz z udoskonalaniem F-35 Lightning II, myśliwce piątej generacji będą wymagały ulepszonego systemu zarządzania energią i ciepłem. Honeywell Aerospace rozpocznie wdrażanie wczesnej aktualizacji PTMS w 2024 roku. Będzie on miał moc 2 kW.
Według firmy, PTMS będzie wspierał standard Technology Refresh 3 (TR-3) i modernizację Block 4. Oczekuje się, że Australia będzie jednym z pierwszych krajów, które skorzystają z nowej wersji PTMS. Zmodernizowana wersja systemu pojawi się również w F-35A dla Republiki Korei. Departament Stanu USA zatwierdził niedawno potencjalną sprzedaż 25 samolotów o wartości ponad 5 mld USD.
PRSM wykorzystuje ciśnienie powietrza z silnika Pratt & Whitney F135 do chłodzenia podsystemów generujących ciepło, w tym kluczowych komponentów awioniki. System obsługuje rozruch głównego silnika F135, klimatyzację kokpitu i zapewnia zasilanie awaryjne. Honeywell Aerospace twierdzi, że istniejący wariant PTMS zapewnia 30 kW mocy.
Źródło: Janes