Boeing wykorzystuje silnik Unreal Engine 5 z Fortnite do modernizacji bombowców nuklearnych B-52H Stratofortress
Boeing modernizuje samolot strategiczny B-52H Stratofortress. W tym celu wykorzystywany jest silnik z gry Fortnite.
Co wiadomo
Boeing zdecydował się na użycie silnika Unreal Engine 5, ponieważ środowisko 3D silnika gry pozwala pilotom i specjalistom ds. konserwacji na wirtualną interakcję ze zmodernizowanym samolotem B-52 Stratofortress. Na przykład uruchamianie i wyłączanie systemu napędowego Rolls-Royce F130.
Unreal Engine 5 to imponująco potężne narzędzie. Stwierdziła to Jennifer Wong, starszy dyrektor ds. bombowców w Boeingu. Według niej wykorzystanie silnika gry pomaga obniżyć koszty finansowe.
Dzięki Unreal Engine 5 piloci i personel obsługi technicznej otrzymują informacje zwrotne na długo przed zakończeniem modernizacji bombowców strategicznych. Jennifer Wong dodała, że program, oprócz instalacji nowych silników F130, obejmuje modernizację wyświetlaczy, kokpitów i komponentów awioniki.
Rolls-Royce chce ukończyć testy układu napędowego w 2023 r., w celu dokonania oceny i przejścia do testów w locie w 2024 r. Ponadto Raytheon przekazał już pierwszy aktywny radar fazowy do modernizacji B-52 Stratofortress. Nowy radar pozwoli bombowcowi śledzić wiele celów jednocześnie.
Po modernizacji B-52H zostanie oznaczony jako B-52J. Bombowiec nuklearny, który został wprowadzony w latach pięćdziesiątych, będzie mógł latać jeszcze przez kilka dekad wraz z samolotem szóstej generacji B-21 Raider.
Źródło: Defence One