218 tysięcy graczy na wszystkich platformach i problemy z serwerami: Starbreeze zdradza więcej szczegółów na temat pierwszych dni premiery PayDay 3
PayDay 3, kooperacyjny heist shooter, został wydany 21 września, ale gra napotkała kilka problemów. Większość graczy narzekała na brak różnorodności w zawartości i problemy z serwerami. Sytuacja była na tyle krytyczna, że szef Starbreeze Studios, Tobias Sjögren, przeprosił graczy. Jednak w dniu premiery szczytowa liczba graczy online w grze na PC osiągnęła 78 tysięcy graczy. Teraz dowiedzieliśmy się o szczytowej liczbie graczy online na wszystkich platformach.
Co wiadomo
Starbreeze poinformowało, że w ciągu pierwszego weekendu szczyt gry online osiągnął 218 250 graczy. Łącznie w PayDay 3 zagrało 1 347 510 graczy.
Studio mówiło też o problemach z serwerami. Infrastruktura nie działała zgodnie z oczekiwaniami i testami. Oprogramowanie do matchmakingu napotkało nieprzewidywalny błąd, który sprawił, że nie było ono w stanie poradzić sobie z masowym napływem graczy. Problem ten doprowadził do nieodwracalnej sytuacji dla zewnętrznego partnera Starbreeze do zarządzania meczami.
Starbreeze zaczęło szybko uruchamiać nowe oprogramowanie, ale doprowadziło to również do niestabilności infrastruktury. Teraz wszyscy kontynuują pracę nad ulepszeniem i ustabilizowaniem serwerów.
Starbreeze ocenia obecnie wszystkie opcje, zarówno krótko-, jak i długoterminowe. W krótkiej perspektywie oznacza to, że studio skupi się na zapewnieniu graczom komfortu. W dłuższej perspektywie oznacza to poszukiwanie nowego partnera do obsługi matchmakingu.
Dlaczego nie odkryto tego problemu podczas beta testów? To proste, było wtedy znacznie mniej osób, więc udało nam się zbalansować system. Pełna wersja nie mogła nam już na to pozwolić.
PayDay 3 dostępne jest na PC, Xbox Series i PlayStation 5. Gra ma obecnie 70 punktów od krytyków i 2 punkty od graczy na Metacritic.
Źródło: gamespress