Apple obwinia aplikacje firm trzecich za przegrzewanie się iPhone'a 15 Pro i 15 Pro Max i obiecuje naprawić problem za pomocą aktualizacji oprogramowania
Smartfony iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max są w sprzedaży dopiero od nieco ponad tygodnia, a liczba skarg na ich przegrzewanie gwałtownie rośnie na forach. Apple odpowiedziało na te skargi i obiecało naprawić problem.
Co to oznacza
Apple twierdzi, że tytanowa ramka nie jest przyczyną przegrzania. W rzeczywistości Apple stwierdziło, że tytanowa rama i aluminiowa konstrukcja nośna zapewniają lepsze odprowadzanie ciepła niż jakiekolwiek modele Pro poprzedniej generacji z ramami ze stali nierdzewnej.
Jednocześnie Apple obwinia aplikacje innych firm, które z nieznanych przyczyn przeciążały procesor A17 Pro. Należą do nich Instagram, Uber i gra Asphalt 9: Legends. Firma skontaktowała się już z twórcami tych aplikacji. Instagram przesłał już poprawkę w ramach aktualizacji aplikacji wydanej w środę.
Aby naprawić problem, Apple obiecuje wydać aktualizację oprogramowania. Tym oprogramowaniem jest iOS 17.1, który jest obecnie w fazie testów beta i ma zostać wydany pod koniec października. Możliwe, że firma wyda mniejszą aktualizację, aby naprawić błąd - na przykład OS 17.0.3.
To powiedziawszy, Apple nie zmniejszy wydajności chipu A17 Pro w ramach poprawki błędu.
Oto pełne oświadczenie firmy:
"Zidentyfikowaliśmykilka warunków, w których iPhone może nagrzewać się bardziej niż oczekiwano. Urządzenie może nagrzewać się w ciągu pierwszych kilku dni po konfiguracji lub przywróceniu ze względu na zwiększoną aktywność w tle. Zidentyfikowaliśmy również błąd w iOS 17, który dotyczy niektórych użytkowników i zostanie rozwiązany w aktualizacji oprogramowania. Inny problem jest związany z niektórymi niedawnymi aktualizacjami aplikacji innych firm, które powodują przeciążenie systemu.Współpracujemyz twórcami tych aplikacji nad poprawkami, które są w trakcie wdrażania".
Źródło: MacRumors