Inżynier oprogramowania wyszkolił sztuczną inteligencję do gry w Pokémon Red
Peter Whidden/YouTube
Inżynier Peter Whidden opracował sztuczną inteligencję, która nauczyła się grać w klasyczną grę Pokémon Red z 1996 roku, wykorzystując uczenie ze wzmocnieniem. Sztuczna inteligencja spędziła ponad 50 000 godzin w wirtualnym świecie Pokémon na przestrzeni lat.
Co wiadomo
Whidden opublikował na YouTube jednominutowy film demonstrujący działanie sztucznej inteligencji w grze. Deweloper opublikował również kod i instrukcje, których użył w serwisie GitHub, aby inni użytkownicy mogli tworzyć własnych wirtualnych graczy w oparciu o jego algorytmy.
Model wzmocnienia zachęca sztuczną inteligencję do zwiększania poziomu Pokémonów w drużynie, odkrywania nowych lokalizacji, wygrywania bitew i pokonywania liderów stadionów. Czasami cele te odbiegają od postępów w grze, co prowadzi do zabawnych zachowań SI.
Na przykład, SI może "utknąć" w jednym miejscu podczas podziwiania otoczenia lub doświadczyć "traumy", gdy przypadkowo straci Pokémona. Taka nieoptymalna, ale ujmująca gra SI sprawia, że widzowie stają się sympatyczni.
Początkowo sztuczna inteligencja nie mogła nawet przejść przez początkowe lokalizacje, ponieważ nie mogła zinterpretować wskazówek tekstowych w grze. Whidden wprowadził zmiany w kodzie i algorytmach, aby pomóc wirtualnemu graczowi w dalszych postępach. Umożliwiło to sztucznej inteligencji dotarcie do pierwszych jaskiń poza początkowym miastem.
Według Whidden, takie podejście pozwala na ciekawe wyjaśnienie działania algorytmów sztucznej inteligencji na przykładzie popularnej gry. Uczenie ze wzmocnieniem było wcześniej wykorzystywane do tworzenia algorytmów grających w szachy, Go i inne gry. Jednak projekt oparty na Pokémon Red przyciągnął szczególną uwagę ze względu na wykorzystanie ulubionych postaci jako demonstracji złożonych koncepcji sztucznej inteligencji.
Źródło: TechCrunch