Amazon wprowadził do magazynów roboty napędzane sztuczną inteligencją, które przyspieszają przetwarzanie zamówień o 25 procent.
Associated Press
Amazon zaprezentował nowy zautomatyzowany system oparty na sztucznej inteligencji o nazwie Sequoia, który ma zoptymalizować pracę centrów logistycznych.
Co wiadomo
System Sequoia obejmuje roboty transportowe, systemy wizyjne i manipulatory. Identyfikuje towary i dostarcza je pracownikom magazynu w celu kompletacji zamówień.
Roboty podają produkty na wysokości talii człowieka, co poprawia ergonomię i bezpieczeństwo. Wcześniej pracownicy musieli sięgać na najwyższe półki.
Według Amazon, wdrożenie Sequoia poprawiło szybkość pobierania i przechowywania produktów o 75%. Czas realizacji zamówień został skrócony o 25%.
Nie jest to pierwszy system automatyzacji od Amazon. W 2022 roku firma wprowadziła Sparrow, robota, który identyfikuje i przenosi produkty w magazynach.
Na razie Sequoia działa tylko w jednym magazynie w Houston. Amazon planuje jednak rozszerzyć wykorzystanie systemów robotycznych w celu optymalizacji operacji logistycznych w swoich obiektach.
Źródło: Wall Street Journal