Todd Howard był pod presją: były pracownik Bethesdy wyjaśnił przedwczesną zapowiedź The Elder Scrolls VI
Gra RPG The Elder Scrolls VI została oficjalnie zapowiedziana na targach E3 2018. Od tego czasu Bethesda nie zaprezentowała żadnych nowych materiałów na temat projektu, a jej szef Todd Howard przyznał, że zapowiedź była pospieszna.
Ale co skłoniło dewelopera do takiego działania - dał odpowiedź jeden z byłych pracowników Bethesdy Bruce Nesmith.
Co wiadomo
W podcaście na kanale YouTube MinnMax deweloper powiedział, że Todd Howard zawsze był przekonany, że gry nie powinny być zapowiadane z wyprzedzeniem, a prezentować je sześć miesięcy przed premierą. Dokładnie to zrobił z Fallout 4.
W przypadku The Elder Scrolls VI, szef Bethesdy czuł dużą presję ze strony opinii publicznej, która znacznie wzrosła po premierze Skyrim - według Bruce'a Nesmitha. Zmusiło to twórców do wprowadzenia gry w 2018 roku, co nie było katastrofą, ale okazało się krótkowzroczną decyzją, ponieważ do premiery szóstej części TES pozostało jeszcze sporo czasu.
Wydaje nam się jednak, że Bruce Nesmith trochę kłamie, a tak wczesna zapowiedź The Elder Scrolls VI, jak i zresztą prezentacja Starfield na targach E3 2018, były podyktowane chęcią zainteresowania kierownictwa Bethesdy przejęciem wydawcy przez Microsoft, co nastąpiło w 2020 roku.
Być może obie wersje będą miały prawo bytu.
Przypomnijmy, że niedawno szef Xbox Phil Spencer powiedział, że The Elder Scrolls VI na pewno nie ukaże się w ciągu najbliższych pięciu lat.
Źródło: MinnMax