Amazon umożliwił reklamodawcom tworzenie przyciągających wzrok zdjęć produktów przy użyciu sztucznej inteligencji.
Amazon
Amazon rozpoczął beta testy narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które pozwalają reklamodawcom tworzyć przyciągające wzrok tła i sceny do zdjęć produktów.
Co wiadomo
Według Amazon, rozwiązanie ma na celu usunięcie barier kreatywnych i umożliwienie markom tworzenia skutecznych obrazów reklamowych bez konieczności korzystania z usług agencji.
Proces jest podobny do tego, jak działają inne narzędzia do generowania obrazów. Najpierw użytkownik wprowadza zapytanie, po czym sztuczna inteligencja sugeruje kilka opcji tła.
Gołym okiem widać, że obrazy nie są tworzone przez człowieka. Wyglądają one jednak dość realistycznie.
Według Amazon, umieszczanie produktów w kontekstowych scenach może zwiększyć liczbę kliknięć o 40%. Firma już wcześniej wykorzystywała sztuczną inteligencję do generowania opisów produktów w imieniu sprzedawców.
Źródło: Amazon