Honor znalazł się na szczycie chińskiego rynku smartfonów dzięki porażce Vivo - Apple powróciło do pierwszej trójki, a Samsung nie znalazł się nawet w pierwszej piątce.
Nieznaczny spadek sprzedaży nie przeszkodził Honor w objęciu pozycji lidera chińskiego rynku smartfonów w trzecim kwartale 2023 roku. Głównym powodem jest gwałtowny spadek dostaw od głównych konkurentów.
Co wiadomo
W pierwszej piątce tylko jedna firma była w stanie zwiększyć sprzedaż smartfonów w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku. Jest to Xiaomi, które dostarczyło 9,1 miliona urządzeń, czyli o 0,1 miliona więcej niż rok temu. Udział wzrósł z 13% do 14%.
Honor prowadził z 18% udziałem, który wzrósł o 1% rok do roku. Tymczasem dostawy spadły z 12 mln do 11,8 mln sztuk. OPPO utrzymało drugie miejsce, choć sprzedaż spadła o 10%. Firma sprzedała 10,9 miliona smartfonów, co wystarczyło do przejęcia 16% rynku.
Amerykański gigant Apple powrócił do pierwszej trójki wiodących sprzedawców w Chinach. Firma na koniec okresu sprawozdawczego kontrolowała 16% rynku, podobnie jak rok wcześniej. Sprzedaż spadła jednak o 6% do 10,6 miliona z 11,3 miliona.
Wreszcie, vivo wypadło nawet z pierwszej trójki, choć w zeszłym roku było liderem chińskiego rynku. Sprzedaż smartfonów spadła o ponad jedną czwartą (26%). W ciągu trzech miesięcy udało się sprzedać 10,4 miliona urządzeń, o 3,7 miliona mniej niż w ubiegłym roku.
W okresie od lipca do września 2023 roku w Chinach sprzedano łącznie 66,7 miliona smartfonów, o 3,1 miliona (5%) mniej niż w identycznym okresie w 2022 roku. To właśnie z powodu ogólnego kurczenia się rynku Apple był w stanie utrzymać swój udział pomimo spadku sprzedaży.
Źródło: Canalys