YouTube pokaże więcej reklam między muzyką

Autor: Bogdan Czub | 22.03.2018, 20:43

YouTube zwiększy liczbę reklam dla osób korzystających z hostingu wideo do słuchania muzyki. W związku z tym zespół spodziewa się przenieść więcej użytkowników do płatnej subskrypcji w zaktualizowanej usłudze muzycznej, której uruchomienie oczekuje się w najbliższej przyszłości.

Za wszystko, co musisz zapłacić

Użytkownicy są przyzwyczajeni do bezpłatnych treści na YouTube, ale wytwórnie muzyczne oskarżają firmę o deprecjonowanie muzyki i wymagają zwiększenia płatności. Aby nie zaostrzać konfliktu, służba zdecydowała się na pewne ustępstwa. Słuchacze albo będą musieli pogodzić się z wstawkami reklamowymi między klipami wideo, albo przejść do subskrypcji.

Nowa usługa YouTube, znana pod nazwą kodową Remix, jest już testowana przez tysiące pracowników Google. Usługa będzie łączyć istniejące subskrypcje YouTube Red i Muzykę Google Play, a oprócz słuchania muzyki użytkownicy będą mogli oglądać klipy i ekskluzywne treści (programy, filmy i programy telewizyjne).

Według szefa muzycznego kierunku w YouTube Lira Cohen, przygotowują kampanię reklamową na dużą skalę, ale kiedy czekać na uruchomienie usługi - jest nieznany. Głównymi konkurentami serwisu muzycznego są Spotify z ponad 159 milionami subskrybentów (71 milionów zapłaconych) i Apple Music, których publiczność przekroczyła niedawno 38 milionów.

Nawiasem mówiąc, w zeszłym roku YouTube otrzymał około 10 miliardów dolarów zysków, z których największą część stanowią przychody z reklam.

Źródło: Bloomberg