Google zaprezentowało narzędzie sztucznej inteligencji, które generuje treści dla kampanii reklamowych
Google zaprezentowało narzędzie, które pozwoli reklamodawcom tworzyć treści przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji.
Co wiadomo
Funkcja jest dostępna w wersji beta produktu Google Performance Max. Umożliwia ona amerykańskim reklamodawcom generowanie treści tekstowych i graficznych dla kampanii reklamowych przy użyciu sztucznej inteligencji.
Performance Max wykorzystuje już możliwości sztucznej inteligencji do optymalizacji reklam na różnych platformach Google, a nowa funkcja uzupełnia ją o generowanie treści. Google twierdzi, że pozwoli to na szybkie tworzenie spersonalizowanych, wysokiej jakości treści.
Podobnie jak inne systemy generatywne, tworzy unikalny tekst i obrazy w oparciu o podpowiedzi użytkownika. Marketerzy mogą sprawdzać i edytować wygenerowane treści przed ich opublikowaniem.
System jest w fazie testów beta w Stanach Zjednoczonych, ale planuje być powszechnie dostępny do końca 2023 roku. Firma wdrożyła również zabezpieczenia, aby zapobiec generowaniu nieodpowiednich lub naruszających prawo treści, a wszystkie obrazy zawierają widoczny znak wodny.
Źródło: Google