Facebook będzie chronić dane użytkowników przed nieuczciwymi reklamodawcami
Facebook nadal czerpie owoce skandalu związanego z wyciekiem danych użytkowników. Firma chce zamknąć ten temat tak szybko, jak to możliwe i wprowadza nowe funkcje do ochrony informacji o użytkowniku.
Co wiadomo
Facebook tworzy narzędzia do testowania reklamodawców. W sieci społecznościowej chcesz mieć pewność, że reklamodawcy dokonują dystrybucji za zgodą użytkowników. Odbiorcy niestandardowi zmuszą ich do wyrażenia zgody na wykorzystanie danych przez użytkownika. Facebook zabroni również przesyłania danych osobowych za pośrednictwem "kont biznesowych".
Firma została poinformowana, że narzędzia są już opracowywane i są przygotowywane do wdrożenia, a reklamodawcy będą musieli dostarczyć certyfikaty uprawnień do korzystania z danych użytkowników. Facebook uruchomił Custom Audiences już w 2012 roku, dzięki czemu firmy pobierają z sieci listy adresów e-mail lub numery telefonów klientów. Dlatego reklamodawcy skupili się na konkretnych osobach, a nie na szerokiej grupie odbiorców.
Źródło: TechCrunch