Apple, Disney, Sony Pictures i inne firmy wstrzymały wszystkie reklamy na X (Twitter) z powodu Ilona Muska i antysemickiego wpisu

Autor: Helena Szczerbań | 18.11.2023, 11:35

Sieć społecznościowa X (dawniej Twitter) i jej właściciel Elon Musk wpadli w tym tygodniu w poważny skandal. Nie trzeba było długo czekać na konsekwencje: duże firmy przestają reklamować się w sieci społecznościowej.

Co to oznacza

Pewnego dnia użytkownik napisał w sieci społecznościowej, że społeczności żydowskie wspierają "dialektyczną nienawiść do białych". Być może jego post przeszedłby niezauważony, ale Ilon Musk skomentował go, pisząc: "Powiedziałeś szczerą prawdę".

A już następnego dnia Media Matters for America opublikowało raport, w którym twierdzi, że reklamy wielu firm w X, w tym Apple, IBM, Oracle i innych, były wyświetlane obok postów zawierających skrajnie prawicowe teorie spiskowe i treści antysemickie.

Elon Musk oczywiście wszystkiemu zaprzecza. Obiecał nawet pozwać Media Matters for America za nieuczciwe atakowanie firmy. A dyrektor generalna X Linda Yaccarino powiedziała, że sieć społecznościowa walczy z dyskryminacją i antysemityzmem.

Jednak IBM był jednym z pierwszych, którzy przestali reklamować się w sieci społecznościowej, a teraz dołączył do nich Apple. Raport Axios, powołując się na anonimowe źródła, mówi, że Apple "zawiesza wszystkie reklamy" na X. Nie ma dalszych szczegółów na temat tego, jak długo potrwa ta przerwa.

Swoje kampanie reklamowe wstrzymują również wytwórnie filmowe Disney, Warner Bros. Discovery, Paramount, Sony Pictures i Lionsgate.

Źródło: Axios, The Hollywood Reporter